Videóval: Egészen meglepő részletet árult el Orbánék ámokfutásáról a kormányfő szerb haverja

A Budapest–Belgrád vasútvonal építése rengeteg család életét felbolygatta.

Aleksandar Vučić, Szerbia elnöke friss interjújában elárulta, reményeik szerint „magyar barátaik” 2025 végéig, vagy legkésőbb 2026 februárjáig, márciusáig végeznek a magyar oldalon a Budapest–Belgrád-vasútvonal munkálataival.

Szerbia 2024 végére teljesíti az építkezés ráeső részét – osztotta meg a kínai China Global Television Network (CGTN) riporterével. A politikus nyilatkozata azért is érdekes, mert korábban azt közölte, valószínűleg 2026 nyarára készül el a beruházás magyar szakasza.

Kiköltöztetik a családokat

Korábban már beszámoltunk a gyermekét egyedül nevelő Szilviáról, akinek a Budapest–Belgrád vasútvonal „korszerűsítése” miatt kellett elhagynia az otthonát.

Októberben egy hasonló esetről érkezett hír. A Kelebián élő Bozsákovics Antal Györgyné, Jutka mama – így ismeri őt mindenki a településen – otthonát a MÁV kisajátította a vasúti beruházás miatt.

Kelebián mellesleg még további 5 ingatlant sajátított ki a hazai vasúttársaság, mert azok útjában voltak az építkezésnek. Makai Katalin könnyeivel küszködve mesélt arról, hogy lányaival választotta ki az ingatlant, amelyet azóta már le is dózeroltak.

A nő ráadásul a munkáját is elveszítette. 26 évig dolgozott a MÁV-nál, a cégnél, amely végül elvette az otthonát.

Kapcsolódó: Súlyos árat fizetett több család az Orbán-kormány ámokfutása miatt: Könnyfakasztó részleteket osztottak meg az érintettek

Gondok adódtak a beruházással

A Budapest–Belgrád-vasútvonallal összefüggésben tavaly márciusban derült ki, újabb súlyos összegekre volt szükség a felmerült többletfeladatok miatt, így a projekt költsége immár 800 milliárd forint fölé rúg.

Szeptemberben felröppent a hír, hogy a beruházásban résztvevő kínai cég bizonyos részfeladatokat nem képes elvégezni, ezek pedig elengedhetetlenek lennének a működéshez.

Lázár János építési és közlekedési miniszter szerint azonban a hatályos szerződés alapján folynak a munkálatok. A tárcavezető erről még ősszel nyilatkozott.

Időközben az Építési és Közlekedési Minisztérium „társadalmi egyeztetésre” bocsátott javaslata szerint a nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásnak számító vasútépítés megvalósításához újabb ingatlanok kisajátítására van szükség.

A kisajátítandó területek csaknem fele Budapesten található

a IX., a XX. és zömében a XXIII. kerületben – derült ki a dokumentumokból még novemberben.

Kapcsolódó: Több mint ezer ingatlant vesznek el a magyar emberektől Orbánék a kínai gigaprojektjük miatt

(CGTN/YouTube/Nyugati Fény)

Kapcsolódó:

Súlyos dolgok derültek ki Orbánék gigaprojektjéről: Lázár embere szerint sárosak Mészárosék

Forrnak az indulatok Újbudán: László Imre lépéseket tesz a lakók életét megkeserítő építkezés miatt

Valódi Hírek