Kínába kell utaznia a miniszterelnöknek.
Egyre inkább úgy tűnik, a Budapest–Belgrád vasútvonal építésén dolgozó
kínai cég nem képes arra, hogy megcsinálja azt a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszert,
amely elengedhetetlenül szükséges lenne a működéshez – írta a Telex.
Ugyan hasonló rendszerek vannak Kínában is, de azok jóval egyszerűbbek és nem uniós szabványok alapján készültek. A kínaiak úgy gondolták, majd használhatják az Európában nem megfelelő szabványokat, a problémáról pedig Mészáros Lőrincék cégei nem igazán szeretett volna tudomást venni, pedig sürgette őket az idő, hogy kitaláljanak egy megoldást.
A lap által megkérdezett szakértő szerint két megoldás lehetséges: az egyik, hogy kiépítik a nem európai szabvány szerinti rendszert, amely azt jelenti, hogy a vonatok csak kisebb sebességgel közlekedhetnek, azonban így
százmilliárdokat költenek el egy olyan vasútra, amelyen európai szinten rendkívül lassan lehet majd közlekedni.
A másik, hogy a rendszer kiépítésével egy új céget bíznak meg, ám ezzel további éveket csúszna az átadás.
A kínai és a magyar fél között egyre több a technikai problémák miatti feszültség, ezért pedig a politikának is be kell avatkoznia. A VSquare oknyomozó portál értesülései szerint Orbán Viktor októberben maga keresi fel az Egy övezet, egy út kezdeményezés kínai konferenciáját azért, hogy személyesen kísérelje meg elsimítani az ellentéteket. Ha pedig a kormányfő már Kínában jár, találkozhat a háborús bűnök elkövetése miatt nemzetközi körözés alatt álló Vlagyimir Putyin orosz diktátorral is.
Sajtóhírek szerint egyébként a beruházás mintegy ezer év alatt térülne meg, ugyanakkor Szijjártó Péter korábban ennél optimistább volt, amikor kijelentette: meglátása szerint ehhez elegendő lesz „csupán” 17 év.