Hirtelen megtörte a csendet Lázár, miután egyik pillanatról a másikra levonultak a kínaiak egy fontos építkezésről

Így állnak a munkálatok.

A MÁV és vállalkozója között hatályos szerződés szerint folyik a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítása – közölte a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a vg.hu-val az említett vasútvonal kivitelezése kapcsán.

Korábbi értesülések szerint ugyanis az építkezésen dolgozó V-Híd Zrt. – és így Mészáros Lőrinc – emberei és munkagépei egyik napról a másikra átvonultak a Biatorbágy-Szárliget közötti szakasz építkezésére. Az ország legfontosabb vasútvonalán jelentősen megnőtt a menetidő az utóbbi időben – a pálya korossága miatt az illetékes minisztérium elrendelte 29 kilométernyi szakasz felújítását.

Emellett a Telex nemrég arról számolt be, hogy

a kínaiak felhagytak a vasútvonal körüli munkálatokkal, valamint leállították a projekt finanszírozását is

– információk szerint a kínaiak olyan részfeladatokba ütköztek, amelyeket nem tudnak megoldani az európai szabványok szerint.

Lázárék szerint azonban nincs ok a pánikra: megosztották, hogy

a Soroksár–Kelebia szakaszon folyamatosan folynak a kivitelezési munkálatok.

Megjegyezték, hogy jelenleg is zajlik a vasúti rendszerek tervezése, előkészítése, kivitelezése. A minisztérium külön megemlítette a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítését is. Úgy fogalmaztak:

„a teljes vasútvonal működőképes, az Európai Unió műszaki előírásainak megfelelő rendszerének kiépítésére vállalt kötelezettséget”.

Lázárék nem említették, hogy a kínaiak nem tudják megvalósítani a projektet. Sőt, éppen a minap jelent meg a Magyar Közlönyben egy határozat arról, hogy a kormány 648 millió forintnyi többletforrást biztosít a építkezéshez.

Valódi Hírek