A projekt költségei már 700 milliárd fölött járnak.
Vadai Ágnes, a DK országgyűlési képviselője arról érdeklődött írásbeli kérdésében Lázár Jánostól, hogy „miért egy olyan kínai cég építi a Budapest–Belgrád vasútvonal legbonyolultabb részét, amelyik még soha nem dolgozott az EU-ban?”.
Az építési és közlekedési miniszter helyett Ágh Péter államtitkár reagált, aki válaszában a beruházást kivitelezőjére mutogatott, azt állítva,
a vállalkozói konzorcium a felelős az ügyben.
A hvg.hu beszámolójában emlékeztetett: az, hogy a kínai China Railway Signal & Communication (CRSC) vállalat építheti ki a vonal legbonyolultabb részét, idén decemberben derült ki a VSquare hírleveléből, amely arra is felhívta a figyelmet, hogy
a kínai cég még nem épített ki hasonló rendszert az Európai Unióban,
ráadásul az is kétséges, hogy mikorra tudnák megvalósítani a kivitelezést az uniós szabványoknak megfelelően.
Mint írták, a legfőbb probléma, hogy a biztonságos és pontos vasúti közlekedés miatt a Szeged–Röszke vonalon telepíteni kell vonatbefolyásoló és biztosítóberendezést, ám ez
a Mészáros Lőrinc cégével együtt dolgozó két kínai cégnek nem sikerül.
Még szeptemberben jelent meg a Magyar Közlönyben, hogy a konzorcium 648 millió forint többletforrást kap a kormánytól, hogy időben elkészüljön a Ferencváros és Soroksár közötti szakasz.
A teljes Budapest–Belgrád projekt költségei már bőven 700 milliárd forint fölött járnak. Legutóbb márciusban toltak bele plusz 20 milliárd forintot, majd ősszel még közel 5,5 milliárd forintot – emlékeztettek.
Kapcsolódó:
https://nyugatifeny.hu/2023/03/17/kiderult-hatalmasat-dragul-a-kinai-magyar-szerelemprojekt