Kiszivárgott Lázár brutális terve: Nem sikerült eltitkolni a készülő megszorítást

A MÁV reagált az értesülésre, és rögvest igyekeznek cáfolni a titkos dokumentumot.

Április 20-tól június 15-ig utasszámlálást,

igényfelmérést tartanak 8 vasúti mellékvonalon Magyarországon.

A vasúton, a mellékvonalak esetében ugyanis egyre súlyosabb gondot okoz a dízelhajtású motorvonatok hiánya.

A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium ezért fontolóra vette, hogy

bizonyos vonalokon vonat helyet buszokkal kellene megoldani a közlekedést.

– derült ki az IHO szerkesztőségéhez eljutott, a MÁV–Startban íródott levélből.

Az igényfelmérés az információk szerint az alábbi vonalakat érinti:

  • 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom),
  • 14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna),
  • 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics),
  • 35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár),
  • 66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács),
  • 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska),
  • 106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki),
  • 127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom).

Az IHO kereste a MÁV–Volán-csoportot az értesüléssel kapcsolatban. Utóbbi közölte,

„nem 8, hanem egyetlen újabb mellékvonal esetében sincs döntés módváltásról vagy bezárásról, ilyen döntés előkészítése nem zajlik a vasúttársaságnál.

A levél tartalmát tehát nem tudjuk megerősíteni, annak keletkezési körülményeit, okait vizsgáljuk, az idézett levél szövege így

semmiképp sem tekinthető hivatalos MÁV–VOLÁN-álláspontnak.

A MÁV-START Zrt. egyébként folyamatosan figyeli a szolgáltatási területén az utasszámok alakulását, a vonatok kihasználtságát, időközönként – beleértve a nagyforgalmú vasútvonalakat is – utasszámlálási illetve piackutatási tevékenységet folytat, ám a megkeresésben foglalt vasútvonalakat érintően

nem került kiadásra utasszámlálási feladat vagy azzal kapcsolatos engedélyezés.”

Mi történt 2023-ban?

Már tavaly nyáron felröppent a hír, hogy több mellékvonalon vethetik be a buszokat a Bz-motorkocsik helyett augusztus 1-jétől.

Júliusban arról írtunk, hogy 10 vasútvonalat zár be a MÁV. A mellékvonali járművek hiánya már akkor is komoly nehézségeket okozott a vasúttársaságnak, a bajt pedig csak tetézi, hogy egyre kevesebb pénz jut a karbantartásra.

Kapcsolódó: Váratlant léphet Magyarországon a német cég, miután Lázár lesújtott a vasútra

A kormány szerelemprojektje vajon „sínen van”?

Aleksandar Vučić, Szerbia elnöke nemrég elárulta, reményeik szerint „magyar barátaik” 2025 végéig, vagy legkésőbb 2026 februárjáig, márciusáig végeznek a magyar oldalon a Budapest–Belgrád-vasútvonal munkálataival.

A politikus nyilatkozata azért is érdekes, mert korábban azt közölte, valószínűleg 2026 nyarára készül el a beruházás magyar szakasza. Mindenesetre a túlnyomórészt kínai hitelből készülő projektre jut pénz.

Kiköltöztetik a családokat

Korábban már beszámoltunk a gyermekét egyedül nevelő Szilviáról, akinek a Budapest–Belgrád-vasútvonal „korszerűsítése” miatt kellett elhagynia az otthonát.

Októberben egy hasonló esetről érkezett hír. A Kelebián élő Bozsákovics Antal Györgyné, Jutka mama – így ismeri őt mindenki a településen – otthonát a MÁV kisajátította a vasúti beruházás miatt.

Kelebián mellesleg még további 5 ingatlant sajátított ki a hazai vasúttársaság, mert azok útjában voltak az építkezésnek.

Kapcsolódó: Súlyos árat fizetett több család az Orbán-kormány ámokfutása miatt: Könnyfakasztó részleteket osztottak meg az érintettek

A beruházással egyébként a hírek szerint több gond is adódott. A Budapest–Belgrád-vasútvonallal összefüggésben tavaly márciusban derült ki, újabb súlyos összegekre volt szükség a felmerült többletfeladatok miatt, így a projekt költsége immár 800 milliárd forint fölé rúg.

Szeptemberben felröppent a hír, hogy a beruházásban résztvevő kínai cég bizonyos részfeladatokat nem képes elvégezni, ezek pedig elengedhetetlenek lennének a működéshez.

Lázár János építési és közlekedési miniszter szerint azonban a hatályos szerződés alapján folynak a munkálatok. Erről >>ITT<< írtunk részletesen.

Legalább WC-re jutott forrás. Az egyik legforgalmasabb pályaudvaron újra van mellékhelyiség

A régi Bisztró helyén, összesen mintegy 85 négyzetméteren alakított ki új vécét a MÁV a Déli pályaudvaron, amelyet a budai pályaudvar peronszintjén, az utascsarnok mellett valósítottak meg.

Erről még február elején írtunk. Az állami vállalat saját forrásából, nettó 279 millió forintból, négy hónap alatt álmodta meg a Déli pályaudvar új vécéjét.

A mosdóhelyiséget az utasváró felől leválasztott folyosón keresztül lehet elérni. A hatfülkés női, valamint a háromfülkés férfivécét az előtérből két oldalon forgóvillás beléptetőkapun át lehet megközelíteni.

Kapcsolódó:

Hív a vasút, vár a MÁV! Megdöbbentő körülmények között utaztak az InterCity utasai

Mi történt? A MÁV bejelentette a „nagy dobását”, de csúnya égés lett belőle

Valódi Hírek