Augusztus 1-je óta rengeteg dolog változott a vasúti közlekedésben.
A Közlekedő Tömeg a Republikon Intézet friss podcastjében a hazai tömegközlekedés helyzetét fejtegette – a téma aktuális, hiszen augusztus 1-jével 10 vasútvonalat zárt be MÁV. Napokkal később Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója a magyar vasút reneszánszáról beszélt, ám átmeneti forráshiányokkal magyarázta a fejlesztések csúszását.
A civil szervezet friss Facebook-bejegyzésében hangsúlyozta: ha a MÁV képtelen a mellékvonalakat a kor elvárásai szerint üzemeltetni, akkor jöjjön egy másik vasúttársaság, amelyik képes minőségi szolgáltatást nyújtani az utasoknak.
Kiderült, az ArrivaBus Kft. – amely a cseh mellékvonalakat, valamint a BKK-buszok harmadát üzemelteti – nyitott lenne az ötletre.
A Közlekedő Tömeg bejegyzését változtatás nélkül idéztük:
„Részletesebben is el tudtunk merülni a MÁV és Lázár János vasútvonal-bezárásainak értelmetlenségében és koncepciótlanságában a Republikon Intézet podcastjében, melyet a kommentben lévő linkeken tudtok meghallgatni.
A vasútvonalak bezárásának nem a mai mellékvonali nihil fenntartása az alternatívája, hanem a vidéki vasúthálózat átgondolt és léptékhelyes fejlesztése. Ebben első lépés lenne, ha a hetvenes évek csehszlovák motorvonatainak toldozgatása-foltozgatása helyett a kétezres évek cseh modelljét vennénk át: ha a MÁV képtelen a mellékvonalakat a kor elvárásainak megfelelően üzemeltetni, akkor
jöjjön más vasúttársaság, aki ugyanabból az állami támogatásból jobb vonatokkal és menetrenddel közlekedne!
A piacnyitásról sok szó esik a podcastben, melynek aktualitását adja, hogy a cseh mellékvonalak sorát üzemeltető Arriva-csoport magyar cége, a budapesti BKK-buszok harmadát is üzemeltető ArrivaBus Kft. a Közlekedő Tömeg kérdésére elárulta: nyitottak lennének belépni a magyar vasúti piacra.”
(Közlekedő Tömeg/Facebook)