A legutóbbi műszaki hiba tette fel a pontot az i-re.
Több mellékvonalon vethetik be a buszokat a Bz-motorkocsik helyett augusztus 1-jétől – erősítette meg a MÁV a MátészalkaLeaksnek a módváltás lehetőségét.
Mint írtuk, pár napja egy baleset következtében több utas is megsérült egy Debrecenből Fehérgyarmatra tartó motorvonaton, miután a jármű hűtővize felforrt, és kiáramlott a gőz. Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke az incidenssel kapcsolatban elmondta, hogy
a Bz gépészeti rendszere elavult,
de többek között pénzhiány miatt a járműbeszerzés szinte lehetetlen.
A MÁV közölte a szabolcsi hírbloggal:
„Bizonyos mellékvonalak esetében
zajlik a gondolkodás a szolgáltatás átalakításáról,
de még nem született döntés, ugyanakkor olyan eset nem elképzelhető, hogy ma vonatközlekedéssel kiszolgált települések a jövőben közszolgáltatás nélkül maradnak.
Módváltás lehet a gondolkodás tárgya, a megszüntetés nem.”
A Mátészalkaleaks Facebook-bejegyzését változtatás nélkül idéztük:
„Exkluzív hír.
Akár már 2023.augusztus elsejétől, országos szinten több vasúti mellékvonalon is átalakulhat a személyszállítási közszolgáltatás,
vonatok helyett buszok közlekedhetnek.
A vasúti pályák állapota mellett, a mellékvonalakon futó szerelvények egyre aggasztóbb állapota is indokolhatja azt, hogy elkezdődött a gondolkodás a hogyan továbbról. 2023.július 17-én, vélhetően műszaki hiba miatt felrobbant egy motorkocsi hűtőcsöve a padlólemez alatt, az egyik Debrecenből Fehérgyarmatra tartó BZ-n.
A kiáramló forró víz hat felnőttnek és egy gyermeknek okozott égési sérüléseket. A balesettől függetlenül, már azt megelőzően elindult a gondolkodás, melynek oka a járműhiány.
A hodászi esetet kivételes helyzetnek tekinti a vasúttársaság, épp ezért zajlik jelenleg is nagy erővel a vizsgálat.
Információink szerint, országosan, több vasúti mellékvonalakon „módváltás” jöhet a közösségi közlekedésben, akár már 2023. augusztus elsejétől,
több helyen a vonatokat, buszok válthatják fel.
Értesüléseink hitelességéről kérdeztük a Vasúttársaságot, amely
megerősítette
azt, hogy módváltás jöhet több mellékvonalon.
A közszolgáltatás átalakításának folyik a megtervezése, de hangsúlyozta a Vasúttársaság, hogy módváltásról lehet szó, »olyan eset nem elképzelhető, hogy ma vonatközlekedéssel kiszolgált települések a jövőben közszolgáltatás nélkül maradnak.«”
(Mátészalkaleaks/Facebook)