Hatvannégy nagy kínai beruházáshoz adott a kormány támogatást – közölte Szijjártó.
Szijjártó bejelentette: ezúttal Szolnokon terjeszkednek a kínaiak az újabb környezetromboló gyárukkal
A KunlunChem kínai elektrolitgyártó cég
Szolnokon építi fel az első európai üzemét,
a negyvenmilliárd forintos beruházással százhúsz új munkahely jön majd létre – tudatta Szijjártó Péter pénteken Budapesten.
Szijjártó szavai szerint Szolnok „mindig is a vegyipar bástyája volt”
A külgazdasági és külügyminiszter a KunlunChem beruházásának bejelentésén közölte, hogy a KunlunChem a világ öt legnagyobb elektrolitgyártója közé tartozik, amely itt a BMW és a Mercedes elektromos autóinak beszállítója lesz a legmodernebb technológiával.
Azt mondta, a high-tech működés nem lenne lehetséges a megfelelő, biztos alap nélkül, márpedig Szolnokon a tradíciók adottak, hiszen
„a város mindig is a magyar vegyipar egyik bástyája volt”
– fogalmazott.
Mit fog tenni a „betelepülő kínai cég”? A miniszter elárulta
Közlése szerint az ágazat hazánkban közel százezer embert foglalkoztat, és „a betelepülő kínai cég” (sic!) is a helyi munkavállalókra kíván támaszkodni, ezért fontos a minél szorosabb együttműködés a Szolnoki Szakképzési Centrummal.
Szijjártó újból elismételte, hogy véleménye szerint „az emberiség jelenleg a válságok és veszélyek korában él”, ezek a kihívások azonban nem terelhetik el a figyelmet a környezetvédelem szempontjairól szerinte.
Kapcsolódó: Most robbant ki a botrány: Éveken keresztül szivárgott rákkeltő fekete por a gödi Samsung-gyárból
Aggódik a bolygóért
„Vannak, akik ezt politikai kérdésként fogják fel, míg a magyar kormány inkább gyakorlati kérdésként,
hogy a bolygót miként lehet megőrizni a következő nemzedékek számára”
– fogalmazott a kínai érdekeket kiszolgáló magyar diplomácia főképviselője.
Sikerként értékelte, hogy megcsinálták Magyarországból Kína és Németország szemétlerakóját
Emlékeztetett: a károsanyag-kibocsátás mintegy hatodát a közúti közlekedés adja, ezért nem lehetséges a klímacélok teljesítése az autóipari elektromos átállítása nélkül. Hozzátette, ennek tempójáról vita zajlik, arról azonban nem, hogy végül meg fog történni.
„Ezért sem véletlen, hogy minden olyan beruházásért, amely az elektromos autóipari átálláshoz kapcsolódik, óriási nemzetközi verseny van”
– hangoztatta.
Ennek keretében üdvözölte, hogy Magyarország a zöld autóipari átállás „egyik éllovasává vált”,
„olyan országgá, ahol a német és a kínai vállalatok egymás mellett építik fel a gyáraikat, munkahelyek tízezreit teremtve”.
A miniszter végül közölte: a világgazdaságban drámai változások zajlanak, amelyek egyik fő jellemezője a világ keleti felének erősödése.
„Kína egyértelműen diktálja a világgazdaság változásainak tempóját”
– fogalmazott, ugyanakkor megállapítását a szakértők szerint is minimum vitatni lehetne. Nem biztos ugyanis, hogy Kína diktálja a világgazdaság változásait.
Majd a magyar–kínai gazdasági együttműködést is méltatta, és közölte:
Kína mára hazánk első számú kereskedelmi partnere lett Európán kívül,
és az elmúlt öt évben háromszor is innen érkezett a legtöbb beruházás.
64 kínai nagyberuházást fizetett ki az Orbán-kormány a magyar adófizetők pénzéből
„Számunkra büszkeségre ad okot, hogy tavaly az összes, Európába irányuló kínai beruházás 44 százaléka Magyarországra érkezett (…) Az elmúlt tíz évben
hatvannégy nagy kínai beruházáshoz adott a kormány támogatást, és ezek 5500 milliárd forintnyi beruházási értéket hoztak létre”
– értékelt.
Kapcsolódó: