Vége a reménykedésnek: Ostorként sújt le a vidéki idillre Szijjártó kedvenc kínai gigagyára

A tiltakozás ellenére megkezdték Ács településen a katódgyár építését.

A kínai Huayou-csoport magyarországi leányvállalataként működő Bamo Technology Hungary Kft. elkezdte az ácsi katódanyaggyár építését, miután a cég megkapta a szükséges engedélyeket – írta meg a telex.hu.

Hiába tiltakoztak a lakók a katódgyár ellen Ács városában

Az építkezés megkezdését Fülöp Ferenc, a cég közkapcsolati igazgatója jelentette be az ácsi munkabizottság legutóbbi ülésén.

A testület tagja az ácsi polgármester, a jegyző, több képviselő, a környező települések polgármesterei, a helyi civil szervezetek képviselői, valamint az Ácson 1,3 milliárd eurós beruházással katódanyaggyárat építő Bamo Technology Hungary Kft. is.

A kínai cég leányvállalata május 3-án kapta meg az egységes környezethasználati engedélyt. Május 21-én pedig

az építési engedély is megérkezett, így elindulhatott a munka Ács határában.

A beruházás megkezdését az sem gátolta meg, hogy a Nagy Tavak és Vizes Élőhelyek Szövetsége keresetet nyújtott be a Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal ellen a beruházás környezethasználati engedélye miatt.

Úgy tűnik, a környéket beruházásokkal igyekeztek jobb belátásra bírni

A katódgyárral egy időben érdekes módon számos jelentős állami beruházás megvalósításáról is döntés született.

A térség víziközmű-hálózatát 27 milliárd forintból újítják fel.

Így nő a környező települések ellátásbiztonsága és egy új szennyvíztisztító telep is épül, a jelenleginél kétszer nagyobb kapacitással.

Ezenkívül 17 milliárd forintból fejlesztheti az úthálózatot a Magyar Közút Nonprofit Zrt.,

valamint kerékpárút is épül Bana és Ács között.

Havonta publikálják majd a mérési eredményeket

Úgy döntöttek, hogy a város Facebook-oldalán

havonta publikálják a különböző anyagok, környezeti tényezők mérésének eredményeit.

Az útfelújításra valószínűleg szükség lesz, hiszen az építkezéshez Bábolnáról és Banáról is szállíttatnak majd vizet, ami az utakat erősen megterheli.

A katódgyárnál évi 100  ezer tonna gyártási kapacitással számolnak. Ez napi 25 kamionos forgalmat jelent. Az előzetes várakozások alapján

az ácsi katódgyár éves árbevétele a 2026-os indulás után várhatóan 4 milliárd euró, azaz 1500 milliárd forint lehet.

Az állam támogatta az ácsi katódgyárat

Beszámoltunk arról, hogy Szijjártó Péter egy éve jelentette be: a kínai Huayou Cobalt Ácson hozza létre legújabb üzemét. A beruházás körülbelül 520 milliárd forint értékű, a gyárban

katódot fognak gyártani

az elektromos akkumulátorokhoz.

A külgazdasági és külügyminiszter közölte, hogy

az állam pénzügyi támogatást nyújt

a beruházáshoz – mivel reményeik szerint 900 új munkahely is létrejön.

Valódi Hírek