2024 vízválasztó lehet Szijjártóék kedvenc kínai beruházójának, a BYD-nak.
2024-ben piacra dobná az első elektromos pick-upját (kisteherautó, terepjáró – a szerk.) a kínai BYD. A cég neve ismerősen csenghet, hiszen a távol-keleti vállalat Magyarországra is betette már a lábát.
Mit tervez a BYD?
A friss közleményük szerint a közepes, valamint nagy méretben gyártott terepjárókat a globális piacra fejlesztették. Az árát egyelőre nem árulták el, ám képek már keringenek az interneten a járműről, amely kék és narancs színben vonzza a tekintetet.
A BYD mellesleg nem értékesít az Egyesült Államokban, ám jelen van egyéb piacokon, például Thaiföldön is. A cég 2023-ban a világ legnagyobb elektromos járműgyártójává vált, a címet azonban rövidesen elveszítette.
A BYD Magyarországon
Mint arról novemberben beszámoltunk, a kínai vállalat Magyarországon szeretné felépíteni első európai autógyárát. Orbán Viktor már járt Sencsenben a BYD-nél, amikor a kínai „Egy övezet egy út” elnevezésű gazdasági fórumra látogatott.
A Tesla riválisa Szegedre tervezte a gyárat, ám a gigaberuházással akadt egy kis gond. Januárban kiderült, hogy az Európai Unió vizsgálatot indított a cég ellen.
Mellette a Geelyt és a SAIC-t is górcső alá vették, mert a vállalatok közel 20 százalékkal kínálják olcsóbban a járműveket, mint az európai autóipar résztvevői.
A közösség azt szerette volna kideríteni, hogy az olcsóbb, kínai gyártású elektromos járművek tisztességtelenül részesülnek-e állami támogatásokban.
Mindeközben már meg is kezdődtek Szeged mellett a földkisajátítások, helyet biztosítva a kínaiak üzemének, ehhez pedig nyilvánvalóan magyar kormányzati támogatásra is szükség volt.
Kapcsolódó: Máris belekezdenek Orbán kedvenc kínai gigaprojektjének építésébe
Vendég érkezett a karmelitába
A kormányfő február végén Budapesten fogadta a kínai BYD autógyár vezetőségét, és áttekintették az óriásvállalat magyarországi beruházásainak helyzetét. Erről Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke számolt be.
A magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb beruházása érkezik Magyarországra – harangozta be előre Havasi, hozzátéve, hogy a helyi beszállítók is profitálnak majd a kínai vállalat jelenlétéből.
A Szegedre tervezett kínai elektromosautó-gyárral kapcsolatban már sokakban felmerült a kérdés, hogy hol készülnek majd a járművek akkumulátorai.
Nemrég kiderült, a BYD nem Magyarországon gyártja le azokat, hanem Kínából hozza be.
(cnbc.com/Nyugati Fény)
Kapcsolódó:
Itt vannak a számok: Ennyi közpénzt raktak Orbánék a kínai vállalkozók zsebébe