Ezt mi fizetjük meg.
Orbán Viktor és kormánya mindent megtesz, hogy a kínai cégeket az országba csábítsa: bődületes összegekkel támogatják a gigaberuházásokat.
A tavalyi év nagy bejelentései közé tartozott, hogy a CATL akkumulátorgyárat épít Debrecenben, a BYD pedig elektromos autókat gyárt majd Szegeden. A kérdés csak az, hogy mennyibe kerül majd nekünk az, hogy a kínai befektetőket Magyarországra hozzuk?
A kormány rendkívül „vonzó feltételeket” teremtett a külföldi, különösen az ázsiai beruházások számára, ráadásul ezzel belépőt is biztosít a Magyarországon gyárat építő cégeknek az európai piacra. Megjegyezzük, a „szuverén” Orbánék mindezzel szélesre tárták a kapukat a keletről érkező vendégmunkások előtt is.
A hvg.hu számításai szerint csak az elmúlt öt év beruházásait és egyedi kormánydöntéseit nézve az látszik, hogy az akkumulátoripari beruházásoknál a közpénzes támogatások átlagos aránya
meghaladja a 16 százalékot, illetve az autóipari befektetések 20 százalékát az állam állja.
Mindehhez hozzájön az olcsó magyar munkaerő, illetve az egyre nagyobb számban hazánkba érkező vendégmunkások.
A kormány hazudott, nem az üres álláshelyekre veszik fel a vendégmunkásokat, hanem a kirúgott magyarok helyére
– mutatott rá Varga Ferenc csütörtöki online sajtótájékoztatóján. Tehát az ázsiai tőke nem a magyaroknak, hanem az ázsiai vendégmunkásoknak teremt majd álláslehetőséget.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pár hete azt ecsetelte, hogy szerintük a kínai beruházások nélkül nem tudtak volna „gazdasági rekordokat” dönteni. Mint emlékeztetett, a legnagyobb akkumulátorgyártó cég CATL-gyárat fog üzemeltetni egy óriási beruházással.
(Kiemelt képünkön Orbán Viktor és Hszi Csin-ping kínai elnök látható)