A szegedi BYD üzemében egy autó legyártása ötször annyi vízfogyasztással fog járni, mint amennyibe a kecskeméti Mercedes-gyárban kerül.
Szijjártó tudatta: Komáromba hozzák el a kínai BYD újabb környezetkárósító gigagyárát
A kínai BYD 32 milliárd forint értékű beruházással
új elektromosbusz-gyártó üzemet épít Komáromban,
amelynek köszönhetően 620 új munkahely jön majd létre – tudatta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Komáromban.
Kapcsolódó: Elkezdődött: Lecsaptak a magyar földekre a kínaiak (+videó)
A minisztérium közleménye szerint a miniszter a BYD új elektromosbusz-gyártó üzemének alapkőletételi ünnepségén azt mondta, hogy a kínai vállalat 32 milliárd forint értékű beruházást hajt végre Komáromban, amelyet a kormány 3,1 milliárd forinttal támogat, „így segítve elő 620 új munkahely létrejöttét”.
Az európai gazdaság gerincoszlopáról beszélt
Szijjártó szavai szerint a projekt nyomán feláll egy kutatás-fejlesztési tesztlaboratórium, illetve az üzem kapacitása is meg fog háromszorozódni, ezáltal évente összesen 1250 elektromos buszt és teherautót tudnak majd előállítani.
Hozzátette: szerinte a BYD egy igen dinamikusan bővülő vállalat, az idei év első öt hónapjában 40 százalékkal növelték az értékesített járműveik számát, azaz – fogalmazott –
„hazánk egy olyan gyorsvonatra szállt fel, amelyre Európában sokan próbálnak” (sic!).
Kapcsolódó: Megszületett a döntés: Jöhet a bolgár euró
„A BYD tevékenységének a bővülése lehetőséget biztosít arra, hogy Magyarország a legmodernebb,
az európai gazdaság szempontjából gerincoszlopot adó ágazatban,
vagyis az elektromos járműgyártásban továbbra is európai listavezető tud lenni”
– hangoztatta a tárcavezető, aki talán nem értesült még róla, hogy mennyire elhibázott döntés volt kizárólag csak az autóiparra alapozni a magyar gazdasági „növekedést”.
Szerinte mindenki képmutató
A külügyminiszter emlékeztetett: a BYD másfél év alatt három óriási beruházást jelentett be hazánkban, a cég megkezdte az első európai autógyárának építését Szegeden, aztán úgy döntöttek, hogy az európai központjukat és kutatás-fejlesztési központjukat Budapestre hozzák, ezúttal pedig megkezdik ennek az új buszgyártó üzemnek az építését Komáromban – magyarázta.
„Mindhárom beruházásért nagyon komoly versenyt kellett vívnunk. És mindhárom beruházásért nyugat-európai országokkal vívtuk a versenyt.
Tehát van itt egy elképesztő képmutatás,
amikor nyugat-európai politikusok arról beszélnek, hogy el kéne határolni magunkat Kínától, le kéne építeni az európai–kínai gazdasági együttműködést, miközben a háttérben folyamatosan velük versenyzünk ezekért a kínai beruházásokért”
– fogalmazott.
„Ma már ezek a beruházási versenyek olyan élesek, hogy
vannak, akik erkölcsileg kevésbé vállalható eszközöket is megengednek maguknak.
Ezeket általában önök úgy látják, hogy álhíreket terjesztenek a magyar sajtóban arról, hogy hogy és miért nem sikerülnek a kínai beruházások Magyarországon. Ebben persze az a szomorúság, hogy itt magyar újságírók és politikusok is beállnak az idegen érdekeket képviselni”
– tette hozzá még.
Büszke rá, hogy tíz év alatt 64 nagy kínai beruházást intéztek
Szijjártó azt mondta: az utóbbi időszakban válság követett válságot, ráadásul komoly probléma az is, hogy a politikában vannak olyan szereplők, akik újra blokkokra kívánnák osztani a világot, ami éles ellentétben állna Magyarország nemzeti érdekeivel, a kormány ezért ehelyett a konnektivitást pártolja, a kölcsönös tiszteleten alapuló globális együttműködést – ecsetelte, majd megint összekeverte a Fideszt a teljes magyar nemzettel.
„És mi, magyarok
nem fenyegetésként, hanem lehetőségként, mégpedig nagy lehetőségként tekintünk a kelet–nyugati együttműködésre. És azt is világosan látni kell, hogy Magyarország eddig a kelet–nyugati együttműködésből
– hangoztatta, hozzátéve: a kínai cégek mára az egyik legnagyobb beruházói közösséget alkotják az országban, és a legmodernebb technológiákat hozzák el hazánkba. „Óriási eredmény”-nek nevezte, hogy 2023-ban az Európába irányuló kínai beruházások 44 százaléka, míg tavaly a 31 százaléka Magyarországra érkezett (!).
„Tíz esztendő alatt a magyar kormány 64 nagy kínai beruházáshoz adott támogatást.
Ez a 64 nagy kínai beruházás 5500 milliárd forintnyi beruházási összeget jelentett itt, Magyarországon, és ezeknek nyomán 30 ezer új munkahely jött létre”
– mondta.
Szijjártó köszönetet mondott a BYD vezetőinek, „amiért visszaigazolják annak a kormányzati célkitűzésnek a megalapozottságát, amely úgy szól, hogy a Magyarországra először termelést hozó kínai vállalatok a kritikus mennyiség elérése után folyamatosan növelik a technológiai színvonalukat, kutatás-fejlesztési központokat hoznak létre, majd szolgáltatási funkcióikat is telepítenek ide, ahogy ez most is látszik”.
(Szijjártó Péter/Facebook / MTI nyomán)
Kapcsolódó:
Kibukott a Szegeden épülő kínai BYD-gyár sötét titka: Ezt nem véletlenül titkolták Orbánék
Vizsgálják Orbán kedvenc kínai gyárát: Csúnyán megütheti a bokáját a szegedi gigaüzem
Dráma: Megbukott a biztonsági teszten Orbán kedvenc kínai gyára
Mi folyik itt? Egész Szegedet elpusztíthatja az Orbánék által támogatott kínai gigagyár