Olyan súlyos válságba került az egyik Magyarországon működő ázsiai akkumulátorgyár, hogy váratlan lépésre kényszerült

Az Iváncsán is jelenlévő SK On-akkumulátorgyár anyacége kénytelen volt összevonni három vállalatát, hogy fedezni tudja a veszteségeit.

Az SK On, az Iváncsán működő akkumulátorgyár üzemeltetője komoly pénzügyi válságba került, ami nemcsak a dél-koreai anyacéget, hanem a magyar gazdaságot is érinti. Az SK-csoporton belüli februári válságlépés – amely az SK On, az SK Trading és az SK Enterm összevonását jelentette – kifejezetten azért történt, mert az SK On megrendelései visszaestek, és

a cég már nem tudta saját erőből finanszírozni az akkumulátorgyártási üzletágat.

Csődbe mehet az SK On iváncsai akkumulátorgyára?

Ez a válságlépés elengedhetetlenné vált, hiszen az SK On egyik legnagyobb beruházása, a 800 milliárd forintból épített

iváncsai gyár is veszélybe került.

Az összeolvadás célja az volt, hogy pénzügyileg stabilabb hátteret biztosítsanak az akkubiznisznek.

Az SK On még néhány éve a világ egyik legígéretesebb akkugyártójának számított. Olyan óriásvállalatokkal dolgoztak együtt, mint a Volkswagen, a Mercedes, a Ford vagy a Hyundai.

Az eladások 2023 közepéig meredeken emelkedtek, ám az év második felében látványosan visszaestek. Ezzel párhuzamosan a Samsung is veszített a lendületéből, ami szektorszintű visszaesést és gazdasági válságot eredményezett Magyarországon is.

A koreai cég az iváncsai gyárat stratégiai beruházásnak szánta, de a 2024-es év elején már a 2023-as termelés felét sem érte el a gyár kapacitáskihasználtsága. A cég működése hosszú ideje veszteséges, amit eddig a kőolajüzletágukból finanszíroztak.

Fokozatosan kivonulhat Európából az SK On

A konszolidációval az SK azt reméli, hogy a kőolajhoz kapcsolódó cégeik – a szállítmányozásra és tárolásra specializálódott SK Trading és SK Enterm – erőforrásaival segíteni tudják az akkugyártást.

Szerencséjükre az iváncsai üzem számára egy friss megrendelés némi bizakodásra ad okot. A Ford romániai gyárába innen szállítják majd az akkumulátorokat hosszú távon.

A koreai vállalat azonban most már főként az amerikai piacra fókuszál. Georgia államban saját gyárat épít, és közösen a Forddal is újabb üzemeket létesít. A Nissan és az amerikai Slate elektromosautó-gyártó startup is hosszú távú megállapodásokat kötött az SK-val. Így valószínűleg a jövőbeli növekedés motorja nem Európában, hanem az Egyesült Államokban lesz. Mindeközben

Iváncsa üzemének sorsa egyelőre a nagy megrendelések függvénye marad.

(telex.hu nyomán)

Kapcsolódó:

Mi lesz ennek a vége? 20 milliárdos veszteséget könyvelt el két magyarországi akkumulátorgyár

Vérlázító: Szijjártóék botrányos módon mentegetik a munkásokat kirúgó ázsiai akkumulátorgyárat

Kudarcot vallott az Orbán-kormány: Vészhelyzetet hirdetett az egyik magyarországi akkumulátorgyártó

Valódi Hírek