Kibukott a Szegeden épülő kínai BYD-gyár sötét titka: Ezt nem véletlenül titkolták Orbánék

A Szegeden épülő BYD nevű autógyár ötször annyi vizet fog fogyasztani, mint a kecskeméti Mercedes-gyár egy autóra vetítve.

Egy autó legyártása a szegedi BYD üzemében

ötször annyi vízfogyasztással fog járni,

mint amennyibe a kecskeméti Mercedes-gyárban kerül – írta meg az atlatszo.hu szerdán.

Sokkal szennyezőbb lesz a Szegeden megépülő BYD-gyár, mint a német üzemek

A portál számításai szerint a BYD-gyár egy elektromos autót 6,04 köbméter víz felhasználásával fog elkészíteni. A Mercedesnek ugyanehhez viszont csak 1,25 köbméter vízre van szüksége.

A Szegeden épülő kínai autógyár energiából is jóval többet fog fogyasztani, mint a kecskeméti német üzem. Egy jármű legyártására levetítve 45 százalékkal kevesebb áramot fogyaszt a stuttgarti vállalat, mint a BYD.

A győri Audi-gyár is jelentősen többet spórol a vízzel, mint a kínaiak. Itt ugyan nem tudta kiszámítani a portál, hogy egy jármű elkészítése mennyi vizet fogyaszt, de az ingolstadtiak 2023-ban 653 142 köbméter vizet használtak fel összesen Győrben, ebből 105 339 köbméter volt ivóvíz. Ezzel szemben a BYD 1,8 millió köbmétert fog egy évben fogyasztani.

Más bajok is vannak a BYD-val

Nem ez az egyetlen probléma a Szegeden készülő kínai üzemmel. Beszámoltunk róla, hogy az Európai Bizottság vizsgálatot indított a BYD vállalat magyarországi gyárával kapcsolatban. A Financial Times arról írt, hogy

Kína tisztességtelen állami támogatásban részesíthette

a kínai BYD elektromosautó-gyártót a cég magyarországi gyárának megépítéséhez. Ha a gyanú beigazolódik, akár kapacitáscsökkentés is lehet a vége.

Kapcsolódó:

Erre kell a sok akkumulátorgyár Magyarországon? Nagy dobásra készülnek a kínaiak

Elkezdődött: Lecsaptak a magyar földekre a kínaiak (+videó)

BYD-szalon nyílik vidéken: ezt a várost szemelte ki a kínai autógyártó