A felújítás állami feladat lenne.
A Fidesz-kormány arra készül, hogy 99 évre magáncégek használatába adja, lényegében
privatizálja a budapesti és vidéki vasútállomásokat.
A Demokratikus Koalíció (DK) ezt továbbra is próbálja megakadályozni, a párt fővárosi frakciója decemberben előterjesztést is benyújtott, hogy Budapest vegye át a négy főpályaudvar fenntartását.
„Ha ezt hagyjuk, 99 évig Orbán Ráhel bababoltja vagy éppen Tiborcz István ginbárja foglalja el a várótermek és a pénztárfülkék helyét. Szerintünk ez elfogadhatatlan”
– hangsúlyozta Arató Gergely, a DK frakcióvezető-helyettese szombaton.
Beindult az állomásbiznisz
Megírtuk, hogy a MÁV november 29-én hirdette meg a honlapján „állomásfelújítási programját”. Az állami vasúttársaság olyan befektetők, ingatlanfejlesztők jelentkezését várta, akik az állomásépületeket a felújításért cserébe 99 évig üzemeltetnék. A NER oligarchái tehát rátenyerelnének a pályaudvarokra, már a Matolcsy-kör és Garancsiék is bejelentkeztek.
A DK már korábban is jelezte:
elfogadhatatlan,
hogy elpazarolják a MÁV utolsó érdemi vagyontárgyait, a nagy állomásokat. Mint ahogy az is, hogy a fideszes vállalkozók, Mészárosok, Garancsik és Tiborczok kezébe kerüljenek a magyar vasútállomások is.
Kapcsolódó: DK: A fővárosnak át kell vennie a négy főpályaudvar fenntartását
Aláírásgyűjtést indítanak az állomásprivatizáció ellen
Arató elmondta,
a DK aláírásgyűjtést indít a vasútállomások privatizációja ellen,
hogy ne a fideszes vállalkozókhoz kerüljenek ezek az állomások, hanem az állam újítsa fel őket.
Ennek során pedig figyelembe kell vegyék az utazók és a környéken élők érdekeit.
„Baloldaliként azt gondoljuk, hogy a közösségi közlekedés működtetése állami feladat, ezért a vasútállomásokat úgy kell megújítani állami forrásokból, hogy ez az utazók érdekeit szolgálja, és ne a fideszes vállalkozók profitját gyarapítsa. Mi abban hiszünk, hogy
az emberek érdeke a fontos, és nem a milliárdosok profitja és haszna.
Mert baloldalinak lenni nem divat kérdése”
– jelentette ki.
(Arató Gergely sajtótájékoztatója/ DK/ Facebook)
Kapcsolódó:
Lázár János elismerte: Megdöbbentő érdekek tűnnek fel a pályaudvar-privatizációk mögött