Máris magyarázkodik Nagy Márton: Orbán mancsa még többet markolhat fel, mint amennyit hittünk

Nagy Márton különös részleteket árult el a Budapest Airport többségi részesedésének megvásárlásáról.

Mint ismert, a kormány régóta feni a fogát a budapesti repülőtérre. Orbán Viktor a minap közölte, hogy napokon belül nyélbe üthetik a bizniszt, azaz a magyar állam többségi részesedést szerez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt-ben.

Megszólalt Nagy Márton

Az információk eddig 51 százalékos részesedésről szóltak, ám Nagy Márton kedden úgy nyilatkozott,

80 százalékot szerez meg a magyar állam,

20 százalék pedig francia kézben lesz.

A nemzetgazdasági miniszter emellett azt is elárulta az atv.hu-nak, hogy amint kezet ráznak az üzletre, a magyar részesedés rövidesen csökken, mivel tárgyalásokba kezdenek a katari befektetővel, a QIA-val.

A tárcavezető arra nem válaszolt, hogy a 80 százalékos részesedés valóban 774 milliárd forintot kóstál-e. Mint mondta, „jó ár lesz„.

A repülőtérről

Nagy Márton tavaly év elején nyilatkozott arról, hogy Orbán Viktor nagy feladatot bízott rá.

„Azt a feladatot kaptam, hogy én tárgyaljak a repülőtér megvásárlásáról. Elkezdődtek az egyeztetések, amelyek jelenleg is zajlanak, de ezzel kapcsolatban többet egyelőre nem oszthatok meg”

– dicsekedett a tárcavezető.

Tavaly év végéhez közeledve felröppent a hír, hogy a magyar államnak december 1-ig kellett volna kifizetnie a Budapest Airport 51 százalékos tulajdonrészének vételárát. Az összeg a becslések szerint 1-3 milliárd euró között lehet.

Ezt az értesülést a Gazdaságfejlesztési Minisztérium cáfolta. Mint kifejtették, a visszavásárlási tárgyalások jól haladnak, de az együttműködés jegyében nem kívánnak több információt nyilvánosságra hozni, hogy az üzleti érdekek ne sérüljenek.

Nagy Márton eközben arról nyilatkozott, hogy bár a repülőteret francia segítséggel vennék meg, a katari állami beruházási alapot is próbálják meggyőzni, hogy csatlakozzon a vásárló konzorciumhoz.

Januárban a tárcavezető közölte, hogy a szerződéskötésre 2024 tavaszán kerülhet sor.

Kapcsolódó: Kiderült, mikor ütik nyélbe az orbáni gigaprojektet: Nagy Márton minisztériuma bejelentést tett

A franciákról

Korábbi értesülések szerint a magyar kormány a repülőteret üzemeltető társaság 51 százalékos részét akarja megvenni, a maradék 49 százalék pedig a francia Vinci Airportsé lesz, bár ezt akkor hivatalosan nem erősítették meg.

Novemberben összefonódást jelentett be az állami irányítás alatt álló Corvinus Befektetési Zrt. és a francia Vinci Airports. Az Európai Bizottságnak azt írták, hogy közösen irányítják majd az Airport Holding Tanácsadó Kft.

A részletezés alapján az Airport Holding feladata lesz a Budapest Airport működtetése.

Nagy Márton friss nyilatkozata szerint az arányok változtak. Ugyanakkor elképzelhető, hogy a fennmaradó tulajdonrészre továbbra is a Vinci pályázik.

A gazdaságfejlesztési minisztere szerint a közeljövőben megtörténik a visszavásárlás, azonban pontosította az eddig hangoztatott dátumot.

Elmondta: a

napokon belül” jelenthet két hetet vagy akár egy hónapot is.

Valódi Hírek