Váratlan helyről futott be a brutális pofon Rákay Philipnek: Perzselő kritikát kapott a kormánypárti sztárproducer

Súlyos kijelentések.

Megírtuk, hogy a nyitóhétvége után jelentősen megcsappant az érdeklődés Rákay Philip Petőfi-filmje iránt. A kormánypárti producer Most vagy soha! című alkotásának nézettsége mintegy 71,2 százalékkal bezuhant.

Rákay rekordmértékű, 6 milliárd forintos állami támogatásból készítette el minden idők legdrágább magyar filmjét. A mű megtekintését több iskolában is megkövetelték a diákoktól, mivel Rákay szerint „hazafias kötelessége” mindenkinek megnézni a filmet. Azonban az IMDb nemzetközi filmes adatbázis honlapján még ennek ellenére is többségben csak egycsillagos értékelések érkeztek Rákayék alkotásához.

Miért nem szabad dilettánsoknak filmet készíteni?

Ám itt nincs vége a történetnek. Úgy tűnik Bencsik András, a Demokrata elnevezésű médiatermék főszerkesztője is eleget tett „hazafias kötelességének” és ő is megtekintette a filmet. A kormánypárti megmondóember pedig szokatlanul kemény kritikát címzett a „selyemzsebkendős producernek„.

„Ami nem történt, és ami így nem is történhetett volna, avagy

miért nem szabad dilettánsoknak mozifilmet készíteni,

vagy ha mégis, miért kell azt ártatlan embereknek megnézniük”

– vetette fel erősen kritikus hangvételű cikke elején Bencsik András, amelyre a Magyar Hang hívta fel a figyelmet.

Bencsik András szerint gyötrelem volt végignézni a filmet

Bencsik András közölte, szerinte a Petőfi-film minden vonatkozásban rossz lett.

„Rossz dolog egy hazafiasnak szánt műalkotásról rosszat írni,

de még annál is rosszabb egy ilyen műalkotást végignézni.

Márpedig a Most vagy soha! című film minden vonatkozásban rossz lett, amit a rengeteg ráköltött pénz sem tesz elviselhetőbbé”

– fogalmazott a Demokrata főszerkesztője, aki arról is írt, hogy a film közben azon kapta magát, hogy a gonosz Farkaschnak, a császári titkosszolgának kezdett el drukkolni a márciusi ifjakkal szemben.

A film első fele „befullad a sárba”

Bencsik András azt is írta, nem a történelmi tévedésekkel van a legnagyobb baj, hanem azzal, hogy a film a valóságoshoz képest teljesen máshogy, jóval kevésbé szerethetőnek mutatja az eseményeket. Kifejtette: a film első fele szerinte belefullad a sárba, Petőfi karaktere túl nőies lett, míg Szendrey Júliából Lara Croftot csináltak. Szerinte a Farkasch nevű fiktív szereplő pedig olyan, mint egy nyugdíjas Jason Statham.

A főszerkesztő annak is hangot adott, örült volna, ha az 1848-as forradalom csodájáról készült volna film, mert – fogalmazott –

„nem sárban toporgó, üres tekintetű kofák, ostoba kereskedők és szájtáti bámészkodók éltek akkoriban Pest-Budán,

hanem egy olyan ébredező társadalom, amelyik egyre hevesebben kereste önmagát”.

„Elterjedt a hír a pesti szóbeszédben, hogy az alkotók már új filmtémát találtak: a mohácsi vészt. ,

Uram, irgalmazz! Nem volt elég egyszer?”

– firtatta kritikus írásában a főszerkesztő.

Kapcsolódó:

Nagyot koppant Rákay Philip: Hiába trükköztek az adatokkal, brutálisan bezuhant a Most vagy soha! nézettsége

Hiába titkolják, kiderült: Rákay Philipék botrányos lépéssel manipulálják a Most vagy soha! nézettségét

Bődületesen kiakadt a Petőfi-kalandfilm elleni kritikákon Rákay Philip: Minden történészt elküldött a búsba

Valódi Hírek