Szakértő szerint másképp is meg lehetne oldani a közlekedést.
Ahogy a MÁV korábban közölte: jelentősen megnőtt a menetidő többek között a Biatorbágy–Szárliget közötti szakaszon, miután sebességkorlátozást kellett elrendelni a pálya korossága, állapotromlása miatt.
A korlátozás az ország legfontosabb vasútvonalát érinti: Lázár János építési és közlekedési miniszter még augusztusban elrendelte az érintett 29 kilométernyi szakasz felújítását.
Pár hete bejelentették, hogy a pályafelújítás első ütemét követően,
október 27-től három héten át immár mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom,
azaz sor kerül az 1-es fővonal teljes kizárására Biatorbágy és Szárliget között.
A MÁV péntek esti közleménye szerint már elérhető a teljes vágányzár idejére az érvényes menetrend. Mint írták, az érintett szakaszon vonatpótló buszok közlekednek majd. Ugyanakkor kérik utasaikat, hogy „a szokásosnál nagyobb ráhagyással tervezzék meg utazásukat, mert a menetidők sajnos érdemben hosszabbodhatnak”.
Emellett a pályafelújítással függ össze az 5-ös számú vasútvonal forgalmi rendjének változása is. A szakemberek döntése szerint a tehervonatok forgalmát a győri fővonalról átmenetileg a Székesfehérvár–Komárom vonalra terelik át. Ezzel összefüggésben az érintett vonalon a személyszállító vonatok közlekedése szünetelni fog, az utasokat Székesfehérvár és Komárom között vonatpótlóbuszok szállítják majd – áll a közleményben.
Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár a közösségi oldalán fűzött pár gondolatot a MÁV közleményéhez. Mint írta, egyedülálló lépés, hogy a tehervonatok miatt leállítják a személyszállítást, számos európai országban ez elképzelhetetlen. Ráadásul
az érintett vonalon az elmúlt évben tízszeresére nőtt az utasforgalom
– jegyezte meg.
„A vonalat egyre több utas használja, nem csak lokálisan, de sok távolsági utas is, a vonatok eddig csatlakoztak a székesfehérvári InterCity-k felé – messze nem csak regionális szerepe van személyforgalomban sem a vonalnak.
Sőt, Székesfehérváron belül Szárazrét megállóhely újranyitása óta Dr. Cser-Palkovics András polgármester intézkedése nyomán a helyi közlekedésben is részt vesz”
– írta Vitézy.
Emellett meglátása szerint az intézkedést el lehetne kerülni. Kifejtette:
a reggeli és a délutáni iskolás csúcsidőben a tehervonatok várakozhatnának,
valamint Székesfehérvár–Kisbér szakaszán lenne pályakapacitás arra, hogy a személyvonatok is közlekedjenek.
Hozzátette: reméli, hogy nem egy újabb vasútvonal-bezárás próbaüzemét láthatjuk, hiszen az „utasok már megszokták és megszerették a pótlóbuszokat” jeligét későinek gondolja.
Rámutatott, hogy a vágányzár egyik legnehezebb szakasza előtt állunk:
„október 27-től három héten át már a bécsi nemzetközi vonatok is csak Tatabányától indulnak nyugat felé, a railjeteket és EuroCityket is buszok pótolják majd Budapesttől”.
Vitézy javasolja a közlekedőknek, hogy tájékozódjanak a MÁV közleményéből.
(Vitézy Dávid/Facebook)
Kapcsolódó cikkek:
Ezt hogy sikerült? Egyetlen nap sem telt el a MÁV-káosz óta, máris jött a következő
https://nyugatifeny.hu/2023/10/12/mar-megint-rafaragtak-az-utasok-sintores-miatt-hatalmas-kesesek-voltak-a-forgalmas-mav-vonalakon