Mi lesz ebből? Újabb méretes bejelentést tett a MÁV a vágányzárról, de akad néhány bökkenő

Szakértő szerint másképp is meg lehetne oldani a közlekedést.

Ahogy a MÁV korábban közölte: jelentősen megnőtt a menetidő többek között a Biatorbágy–Szárliget közötti szakaszon, miután sebességkorlátozást kellett elrendelni a pálya korossága, állapotromlása miatt.

A korlátozás az ország legfontosabb vasútvonalát érinti: Lázár János építési és közlekedési miniszter még augusztusban elrendelte az érintett 29 kilométernyi szakasz felújítását.

Pár hete bejelentették, hogy a pályafelújítás első ütemét követően,

október 27-től három héten át immár mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom,

azaz sor kerül az 1-es fővonal teljes kizárására Biatorbágy és Szárliget között.

A MÁV péntek esti közleménye szerint már elérhető a teljes vágányzár idejére az érvényes menetrend. Mint írták, az érintett szakaszon vonatpótló buszok közlekednek majd. Ugyanakkor kérik utasaikat, hogy „a szokásosnál nagyobb ráhagyással tervezzék meg utazásukat, mert a menetidők sajnos érdemben hosszabbodhatnak”.

Emellett a pályafelújítással függ össze az 5-ös számú vasútvonal forgalmi rendjének változása is. A szakemberek döntése szerint a tehervonatok forgalmát a győri fővonalról átmenetileg a Székesfehérvár–Komárom vonalra terelik át. Ezzel összefüggésben az érintett vonalon a személyszállító vonatok közlekedése szünetelni fog, az utasokat Székesfehérvár és Komárom között vonatpótlóbuszok szállítják majd – áll a közleményben.

Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár a közösségi oldalán fűzött pár gondolatot a MÁV közleményéhez. Mint írta, egyedülálló lépés, hogy a tehervonatok miatt leállítják a személyszállítást, számos európai országban ez elképzelhetetlen. Ráadásul

az érintett vonalon az elmúlt évben tízszeresére nőtt az utasforgalom

– jegyezte meg.

„A vonalat egyre több utas használja, nem csak lokálisan, de sok távolsági utas is, a vonatok eddig csatlakoztak a székesfehérvári InterCity-k felé – messze nem csak regionális szerepe van személyforgalomban sem a vonalnak.

Sőt, Székesfehérváron belül Szárazrét megállóhely újranyitása óta Dr. Cser-Palkovics András polgármester intézkedése nyomán a helyi közlekedésben is részt vesz”

– írta Vitézy.

Emellett meglátása szerint az intézkedést el lehetne kerülni. Kifejtette:

a reggeli és a délutáni iskolás csúcsidőben a tehervonatok várakozhatnának,

valamint Székesfehérvár–Kisbér szakaszán lenne pályakapacitás arra, hogy a személyvonatok is közlekedjenek.

Hozzátette: reméli, hogy nem egy újabb vasútvonal-bezárás próbaüzemét láthatjuk, hiszen az „utasok már megszokták és megszerették a pótlóbuszokat” jeligét későinek gondolja.

Rámutatott, hogy a vágányzár egyik legnehezebb szakasza előtt állunk:

„október 27-től három héten át már a bécsi nemzetközi vonatok is csak Tatabányától indulnak nyugat felé, a railjeteket és EuroCityket is buszok pótolják majd Budapesttől”.

Vitézy javasolja a közlekedőknek, hogy tájékozódjanak a MÁV közleményéből.

(Vitézy Dávid/Facebook)

Kapcsolódó cikkek:

Ezt hogy sikerült? Egyetlen nap sem telt el a MÁV-káosz óta, máris jött a következő

https://nyugatifeny.hu/2023/10/12/mar-megint-rafaragtak-az-utasok-sintores-miatt-hatalmas-kesesek-voltak-a-forgalmas-mav-vonalakon

Valódi Hírek