Elárulták, mi áll a súlyos döntés hátterében.
Mint írtuk, a napokban egy 100 km/órás sebességkorlátozás került ki a Budapest- Bécs fővonal hatódára. A Közlekedő Tömeg információi szerint az intézkedésre azért volt szükség, mert elhanyagolták a vasúti pálya karbantartását, így
„a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz (»talpfákhoz«) rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak” .
Facebook-posztjukban hangsúlyozták:
„Vasútbezáró Lázár János a mellékvonalak mellett immár Magyarország legfontosabb vasútvonalát veszélyezteti.”
A MÁV szombaton arról tájékoztatta a hvg.hu-t, hogy jelentősen megnőtt a menetidő az ország egyik legfontosabb vasúti vonalán: Budapest-Hegyeshalom-Rajka vonalon, Biatorbágy-Szárliget szakaszon él a 100 km/órás ideiglenes sebességkorlátozás.
Az intézkedés a társaság szerint akár 20 perccel is meghosszabbítja a menetidőt, a korlátozás azonban elengedhetetlen volt, mivel
„a pálya korossága többszörösen meghaladta a tervezési életciklusát”.
Hozzátették:
„az állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította”.
A MÁV megjegyezte: kidolgozott tervük van a problémára, Lázár János minisztériumával együttműködve ügyködnek a megoldáson. Közölték, a közlekedés biztonsága miatt a sínek túlmelegedése esetén más szakaszokon is lehet számítani sebességkorlátozásra.