Végre reagált a MÁV: Döbbenetes, miért kellett korlátozni a sebességet az egyik vasúti fővonalon

Elárulták, mi áll a súlyos döntés hátterében.

Mint írtuk, a napokban egy 100 km/órás sebességkorlátozás került ki a Budapest- Bécs fővonal hatódára. A Közlekedő Tömeg információi szerint az intézkedésre azért volt szükség, mert elhanyagolták a vasúti pálya karbantartását, így

„a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz (»talpfákhoz«) rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak” .

Facebook-posztjukban hangsúlyozták:

„Vasútbezáró Lázár János a mellékvonalak mellett immár Magyarország legfontosabb vasútvonalát veszélyezteti.”

A MÁV szombaton arról tájékoztatta a hvg.hu-t, hogy jelentősen megnőtt a menetidő az ország egyik legfontosabb vasúti vonalán: Budapest-Hegyeshalom-Rajka vonalon, Biatorbágy-Szárliget szakaszon él a 100 km/órás ideiglenes sebességkorlátozás.

Az intézkedés a társaság szerint akár 20 perccel is meghosszabbítja a menetidőt, a korlátozás azonban elengedhetetlen volt, mivel

„a pálya korossága többszörösen meghaladta a tervezési életciklusát”.

Hozzátették:

„az állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította”.

A MÁV megjegyezte: kidolgozott tervük van a problémára, Lázár János minisztériumával együttműködve ügyködnek a megoldáson. Közölték, a közlekedés biztonsága miatt a sínek túlmelegedése esetén más szakaszokon is lehet számítani sebességkorlátozásra.

Valódi Hírek