Erre kell a sok akkumulátorgyár Magyarországon? Nagy dobásra készülnek a kínaiak

Forradalmasít a BYD, nagy változás jön a kínai autókba szerelt akkumulátorok esetében.

Úgynevezett szilárdtest-akkumulátorokat kezd két év múlva beépíteni az autóiba a kínai BYD. 2030-ra már nagy léptékű telepítést terveznek.

A vállalat tavaly már kísérleti jelleggel gyártott ilyen akkumulátorokat, és jelenleg az új generációs energiatárolók fejlesztésén dolgozik.

A szilárdtest-akkumulátorok előnye, hogy

biztonságosabbak, nagyobb energiasűrűséget kínálnak,

hosszabb élettartamúak és gyorsabban tölthetők, mivel szilárd elektrolittal működnek a hagyományos lítiumion-akkumulátorok folyékony elektrolitja helyett.

Mikorra várható az új típusú akkumulátorok elterjedése a BYD járműveiben?

A BYD vezetői szerint a szulfid alapú szilárdtest-akkumulátorok 2027–2029 között még demonstrációs szakaszban lesznek, főként prémium járművekben, míg 2030–2032 között további terjedésük várható.

A cég azonban

a következő 15-20 évben nem mond le teljesen a lítium-vas-foszfát akkumulátorokról.

A szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére a BYD a CASIP-intézettel együttműködve dolgozik. Jelenleg még egyetlen autógyártó sem kezdte meg ezek sorozatgyártását, de a Chery és a Hyundai is aktívan fejleszti saját verzióját.

A szilárdtest-akkumulátorok ígéretes technológiát jelentenek, különösen elektromos járművek számára, mivel biztonságosabbak, tartósabbak és nagyobb teljesítményűek. Azonban jelenleg még drágák és nehezen gyárthatók tömegesen, így elterjedésükhöz további fejlesztésekre van szükség.

(autoszektor.hu nyomán)

Kapcsolódó:

Rémisztő hír érkezett Debrecen városából: Miközben a vizet az akkumulátorgyárak felé terelik, a tavak kiszáradnak a város környékén