A Siemens felelősségét emlegette.
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója posztban közölte: azonnali vizsgálatot rendelt el a balatoni vasútvonal szombati összeomlása miatt.
30-60 perces késések a balatoni vasútvonalon
Beszámoltunk arról, hogy meghibásodott a sorompó reggel Tárnokon, ami jelentősen lassította a vonatközlekedést a Velencei-tó és Balaton felé.
A székesfehérvári vonalon és a csatlakozó vonalain 30-60 perccel hosszabb menetidőre,
néhány állomáson a megszokottnál hosszabb ideig tartó várakozásra lehet számítani. A késések csökkentése érdekében több vonat Érd felső felé közlekedik, ezek a járatok a Vonatinfó térképen nem követhetők.
Hegyi Zsolt kiborult
„Azonnali vizsgálatot rendeltem el, mert az nem elfogadható, hogy egy 10 éve »pincétől a padlásig« felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt szívjanak családok ezrei”
– jelentette be a MÁV-vezér.
Hegyi szerint a balatoni vasútvonalon – szombaton épp Érd és Tárnok között –
nem ez az első sorompóhiba a héten,
ami miatt a kényszerű sebességcsökkentés hatására a sűrű vonat forgalomban tetemes késések keletkeznek. Mint írta,
„amit tudunk tenni, azt ebben a helyzetben is megtesszük: a vonatok egy része az érintett szakaszt el tudja kerülni a másik érdi vasútvonalon,
a Haváriaközpont átvette a vezénylést.
Köszönöm az érintett utasok türelmét, illetve a vonal felújítását végző beszállítók nevében is bocsánatot kérek mindannyiuktól.”
Tíz éve újították fel a balatoni vasútvonalat
Hegyi szerint ezt a vonalat tíz évvel ezelőtt teljesen felújították,
a sorompókat és a biztosítóberendezést a Siemens szállította több mint 15 milliárd forintért.
„A szinte mindennapos műszaki hibák egy ilyen vasútvonalon nem tolerálhatók, ezért azonnali és átfogó vizsgálatot rendelek el a MÁV Pályaműködtetési Zrt.-nek, hogy az egykori szállítóval együttműködve találják meg a helyzet gyors rendezésének módját.
A vizsgálat eredményeiről természetesen tájékoztatást adunk majd a nyilvánosságnak”
– fogalmazott a MÁV vezérigazgatója.
Kapcsolódó: