Nyártól három és fél megyében, 752 kilométernyi szakaszon szűnik meg a MÁV. Helyét fokozatosan a GYSEV veheti át.
Nyártól három és fél megyében nem lesz MÁV. Az intézkedés 13 vasútvonalat érint, a vasútvonalak üzemeltetése nem jelenti a személyszállítási tevékenység automatikus átvételét. Ezeket a közszolgáltatási feladatokat fokozatosan, több ütemben veszi majd át a zöld-sárga vasúttársaság – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium szerdán az MTI-vel.
Kapcsolódó: Az utolsó pillanatban döntöttek Orbánék: Lázár épphogy megúszta a botrányt
A vállalás teljesül, közben a biznisz is robog
Idén januárban Lázár János 10 pontos vállalást jelentett be. Ezek egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az – immár magyar irányítás alatt lévő – GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.
Január közepén megírtuk, Tiborcz István-féle kisgömböc újabb területet kebelezhet be. Lázár Jánosék addig trükköztek, míg a magyar állam tulajdonrésze 75 százalékra nőtt az osztrákokkal közös GYSEV Zrt.-ben, ebből adnak át 62,5 százalékot a Tiborcz érdekeltségébe tartozó Waberer’s Nyrt.-nek.
A szerdai közleményben felidézték, Lázár János az év elején tartott Közlekedés Infón a GYSEV erőforrásainak a magyarországi vasúti közlekedésbe történő bevonásáról azt mondta:
„Összeadjuk a két magyar irányítású vasúttársaság, MÁV és a GYSEV erőforrásait.”
Kapcsolódó: Ketyeg az óra: Lázár épp most készül tönkretenni az álomprojektet
Pont a főszezonban 752 kilométer üzemeltetését vesz át a GYSEV a MÁV-tól
Az idei nyári főszezontól kezdve a GYSEV jelentős többletfeladatokat kap: a vasúttársaság ebben az évben mintegy 752 kilométer vasúti pálya üzemeltetését veszi át a MÁV-csoporttól. Az elmúlt hetekben véglegesítették az átadás-átvétellel érintett vasútvonalak pontos határait.
Ennek értelmében az alábbi szakaszok üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez 2025. július 1-jétől:
- a 10-es vonal Győrszabadhegy-Celldömölk szakasza,
- a 11-es vonal Győrszabadhegy-Veszprém szakasza,
- a 13-as vonal Veszprémvarsány-Franciavágás szakasza,
- a 14-es vonal Pápa-Csorna szakasza,
- a 17-es vonal Zalaszentiván-Nagykanizsa szakasza,
- a 20-as vonal Porpác-Székesfehérvár szakasza (Székesfehérvár állomás már nem),
- a 23-as vonal Zalaegerszeg-Rédics szakasza,
- a 24-es vonal Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót szakasza,
- a 25-ös vonal Boba-Őriszentpéter-országhatár szakasza,
- a 26-os vonal Ukk-Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
- a 27-es vonal Hajmáskér-Csajág szakasza (Csajág állomás már nem),
- a 30-as vonal Murakeresztúr országhatár-Balatonszentgyörgy szakasza (Balatonszentgyörgy állomás már nem),
- a 60-as vonal Murakeresztúr-Gyékényes-országhatár szakasz
– sorolták a közleményben.
Kapcsolódó:
FRISS: Lázár János rendkívüli bejelentéseket tett a közlekedésről (+videó)
Lázár csütörtökön bejelentette: Újabb kétharmada lehet a kormánynak