Több európai ország is jelezte, hogy a kínai TikTok az anorexia népszerűsítésének melegágya.
Aki ezentúl a TikTokon arra keres rá, hogy „skinnytok”, azaz „soványtok”, az nem éhezési tippeket fog látni ebben gyakorlott kamaszlányoktól, hanem egy oldalt, amely evészavarok kezeléséhez gyűjt segítségnyújtást.
A TikTok hiába blokkolja az anorexia népszerűsítésére szánt tartalmakat, most már késő
A TikTok képviselői azt nyilatkozták a Spiegelnek, hogy
„{b}lokkolták a #skinnytok-keresések találatait, ugyanis ezek
egészségtelen tartalmakkal köthetőek össze a súlycsökkentés témakörében.”
Eddig a hashtag olyan tartalmakhoz vezetett, amelyeknek előállítói túlnyomórészt nagyon fiatal és rendkívül vékony nők voltak. Az ő ideáljuk az extrém módon alultáplált test, és mindezt a bőr alatt látható csontok mennyiségével mérik. Egyes esetekben az olyan étkezési zavarokat, mint a bulimia és az anorexia, úgy állítják be, mintha csupán egy életstílusról lenne szó, és ekként is promotálják.
Vanessa Matz német digitális ügyekért felelős miniszter azt mondta, hogy a #skinnytok trend
„hatalmas veszélyt jelent a testi és lelki egészségre„.
Hashtagváltás
Franciaországból és más európai országokból is hasonló kritikák érkeztek a cselekedni kénytelen kínai cég irányába. Az ügy előzménye, hogy a #skinnytok hashtag előtt olyan hashtag is létezett, hogy #anorexia.
Ezt a vállalat beszüntette, így kezdték el a felhasználók az előbb említett hashtaget használni. A tapasztalatok alapján azonban minden bizonnyal lesz annyi kreativitása a soványságra vágyó felhasználóknak, hogy más módon hashtageljék a tartalmaikat.