Az osztrák-magyar közös vállalat részvényeiből több mint 60 százalékot kaphat meg Tiborcz cége.
A Tiborcz István-féle kisgömböc újabb területet kebelezhet be. Lázár Jánosék addig trükköztek, míg a magyar állam tulajdonrésze 75 százalékra nőtt az osztrákokkal közös GYSEV Zrt.-ben, ebből adnak át 62,5 százalékot a Tiborcz érdekeltségébe tartozó Waberer’s Nyrt.-nek.
Kapcsolódó: Tiborcz István megütötte a főnyereményt? Már a Magyar Postát is bekebelezi Orbán veje
Lázár Jánosék átverték az osztrákokat
Trükkösen játszották át Tiborczéknak a teherszállító szekciót.
Megírtuk, először a Strabag részvényeit szerezte meg a magyar állam, így kényelmes többsége lett az osztrák állammal közös GYSEV Zrt.-ben. Később a magyar fél az osztrákok jóváhagyása nélkül előbb kirúgta a cég osztrák vezérigazgató-helyettesét és a cég közgyűlésén úgy alakították az erőviszonyokat, hogy Bécsnek semmibe ne maradjon beleszólása a közös részvénytársaságban.
A magyar állam addig 71,8 százalékos részvénycsomaggal rendelkezett, az osztrákok pedig 28,2 százalékot birtokoltak. Úgy kezdték el a közgyűlést, hogy azon a magyar állam 890 millió forinttal, az osztrák 350 millióval emelik meg GYSEV tőkéjét. Ezzel persze változatlan maradt volna a tulajdonosi arány. Végül a magyarok csak a saját tőkeemelésüket szavazták meg, az osztrákot nem – írta a 24.hu.
Átjátszották Tiborcznak a céget
A magyar állam tulajdonrésze az akcióval 75,0101 százalékra nőtt, az osztrákoké pedig 24,9899 százalékra csökkent. Így Lázáréknak minősített többsége lett a cégben, és amíg a 25 százalék feletti szavazati arány eddig bizonyos jogokkal, a stratégiai döntésekben való részvétellel járt, a magyar trükkel ez semmivé vált.
Ezek után az osztrákok a cégbíróságon megtámadták a határozatot – írta a portál.
Az újabb csavar pedig az volt, hogy a GYSEV Cargo Zrt., tehát a teherszállító társaság részvényeiből
átadnak 62,5 százalékot a Tiborcz István érdekeltségébe tartozó cégnek,
a Waberer’s Nyrt.-nek. Emellett a MÁV tehermentesítése címén pedig a GYSEV-nek adták át négy dunántúli megye, Győr, Vas, Zala és Veszprém teljes vasúti üzemeltetését, mintegy ötszáz kilométert is.
Kapcsolódó:
Az utolsó pillanatban döntöttek Orbánék: Lázár épphogy megúszta a botrányt