Mi történt? Szívrohamot kaphat Lázár János, ha megtudja, hogy mi a frászt művelt a MÁV

Közel 7 évet késett a MÁV 2024-ben.

Szombat reggel jelent meg a MÁV-csoport 2024-es riportja. Ebből a vállalat azt emelte ki, hogy 2024-ben több mint 1,1 millió személyszállító vonatot közlekedtetett, ötből négyet késés nélkül. Ugyanakkor az is kiderült az összefoglalóból, hogy egy év alatt

több mint 200 ezer vonat nem tudott időben megérkezni, vagyis minden ötödik vonat késett

– szúrta ki a telex.hu.

A MÁV emlékeztetett, hogy 2025 nyarától pénzvisszatérítés jár majd a 20 percet meghaladó késés után. 2024-ben ebbe a kategóriába esett volna összes vonat körülbelül 6 százaléka.

Az összes menetidő 181 év volt

A MÁV adatai szerint a vonatok menetideje 95,5 millió perc volt, ami több mint 181 év. Ebből a késés körülbelül 3,6 millió perc volt, vagyis

6,9 év.

A MÁV-csoport közleményében elismerte, hogy ez rosszabb adat, mint az elmúlt években, de gyorsan hozzátette:

„a vármegye- és országbérletek bevezetése, majd a tarifareform hatására azonban 2024-ben már jóval többen és jóval többet utaztak a MÁV-csoporttal, mint korábban, ami nagyobb igénybevételt jelent az egyre inkább elöregedő pályahálózatnak és járműállománynak is.”

A riport kiemelte a HÉV szerelvényeinek pontosságát, ami 99,6 százalékos volt. Ez a MÁV szerint

„világviszonylatban is a legpontosabb szolgáltatások közé emeli az elővárosi vasutunkat”.

Lázár 10 pontos intézkedéscsomagot jelentett be

Lázár János építési és közlekedési miniszter január 8-án jelentette be, hogy 3 éves bérmegállapodást kötnek a munkáltatókkal. 2025-26-ra az inflációt meghaladó béremelés lesz a MÁV és a Volán dolgozóinál. Azt mondta, őt minden támadás erősítette, hogy megpróbáljon pénzt szerezni a kormányzattól.

Közölte, új intézményt fognak bevezetni késési biztosítás néven. 4 vonatból 3 pontos Magyarországon, ezzel szerinte a középmezőnyben vagyunk. Szeretné felvenni a harcot a késésekkel, ezért június 1-jétől új rendszert vezetnek be:

a jegyár felét visszafizetik, ha 20 percet késik a vonat.

Ezt a telefonos applikáción keresztül vagy a jegypénztárnál fizetik vissza. Ezt mindenkinek visszafizetik, aki fizetett a jegyért, így a bérleteseket is érinti a döntés. 2026 január 1-jére a MÁV és a Volán összes mosdóját felújítják – ígérte. Tudatta, a MOL benzinkútjaihoz hasonló rendszert akarnak kiépíteni. A mosdó fizetős lesz, kivéve a MÁV utasai számára, akik ingyen használhatják a mosdókat.

Minden Intercity-járaton takarítók fognak dolgozni április 1-jétől. Közölte azt is, hogy 2026 nyaráig minden második mozdonyt felújítanak. Az Intercity-kocsik hiányával kapcsolatban közölte: új kocsikat fognak rendelni 2025-re. Megjavítják a 100 hibás járművet, de újakat is fognak rendelni.

Elmondta, kiemelten fókuszálnak Debrecenre és a keleti országrészre. A kormány felvásárolta GYSEV-et, ezért már Ausztria kisebbségi tulajdonos a vállalatban. 500 kilométernyi vasúti pálya üzemeltetését fogja átvenni a GYSEV – közölte. 11 új motorvonatot rendeltek, összesen 53 milliárd forintért. Ezeket a járműveket

2026 és 2028 között fogják leszállítani

– jósolta.

Kapcsolódó:

Lázár János elismerte: Megdöbbentő érdekek tűnnek fel a pályaudvar-privatizációk mögött

Lázár Jánosék bíróság elé kerülhetnek, miután trükkösen átjátszották a vasút egy részét Tiborcz Istvánnak

Valódi Hírek