A MÁV lassan eladósodik, annyit kell fizetnie a késésbiztosítás finanszírozására.
Június utolsó hétvégéje sem telt eseménytelenül a MÁV-nál, Tata és Tatabánya közt felsővezeték-szakadás miatt állt le a vonatközlekedés: a késésbiztosítás milliókat vitt el a kasszából.
Egy hónap alatt 2800 vonat késett 20 percnél többet
A MÁV közölte, hogy fokozottan ellenőrzik a berendezéseket. A társaság adatai szerint
júniusban eddig 2800 esetben haladta meg a késés a 20 percet, ez a járatok 3 százalékát érintette.
Beszámoltunk arról, hogy a nyarat rögtön a balatoni vasútvonal összeomlásával kezdte a MÁV, azonban a következő hétvégék sem alakultak zökkenőmentesen.
Szombaton felsővezeték-szakadás miatt leállt a vonatközlekedés Tata és Tatabánya között. A Budapest–Győr–Hegyeshalom-fővonalon az utasoknak a hétfő délutáni órákig hosszabb eljutási időre és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk.
Lassan több a pótlóbusz, mint a vonat a MÁV vonalain
A vasúttársaság az ATV-nek elmondta: az Országos Haváriaközpont a felsővezeték-szakadásnál Tatabánya és Tata között, illetve a biztosítóberendezés meghibásodásakor Almásfüzitő és Ács között
csaknem 70 pótlóbuszt állított forgalomba.
A buszok Komárom-Esztergom, Győr-Moson Sopron, Fejér, Veszprém és Pest megyéből érkeztek. A pótlóbuszok folyamatosan közlekedtek, a MÁV utastájékoztató kollégái a helyszínen segítették az utasokat, és kérésre vizet biztosítottak.
90 milliót kellett visszautalnia a MÁV-nak az utasok számára a késésekbiztosítás bevezetése óta
A késésbiztosítás június elsejei bevezetése óta
135 ezer jegy után eddig nagyságrendileg 90 millió forintot utaltak vissza az utasoknak.
Ugyanezen idő alatt az utasoktól származó bevétel meghaladta a 7 milliárd forintot. Azaz: a bevételek kicsivel több mint 1 százalékát használták fel a késési biztosítás alapján járó 50 százalékos visszatérítésekre.
Kapcsolódó:
Kapaszkodj meg a székben! Kiderült, hány millióba került a MÁV-nak a hétvégi leállás
Kiderült, hány milliót fizetett eddig vissza a MÁV a késések miatt