44 milliárd forintból valósulna meg a „felújítás”.
Beszakadt a járda a Gubacsi hídon
Beszakadt a járda a Gubacsi híd egy pontján – írta a Telex. A lap kedd este 8 óra körül arról értesült, hogy a híd déli oldalán, a pesterzsébeti hídfőhöz közel
beszakadt a gyalogos út és az alatta lévő hídszerkezet is (!).
„A megroggyant burkolat balesetveszélyes, előttünk egy futó kis híján kitörte a lábát”
– írta egy olvasójuk, aki jelezte azt is, hogy szerinte kedden történhetett az eset, mert hétfőn még nem volt beszakadva a híd.

Beszakadt a járda a Gubacsi hídon / Forrás: telex.hu
A Gubacsi híd Magyarország egyik legjelentősebb vasúti átkelője
Emlékeztettek, a Csepel-szigetet Pesterzsébettel összekötő Gubacsi híd
az ország egyik legjelentősebb vasúti átkelője,
mégis rendkívül rossz műszaki állapotban van.
A csepeli Szabadkikötő áruszállításának jelentős része ezen a hídon halad át, emellett számos, a magyar gazdaság szempontjából kulcsfontosságú autó- és akkumulátorgyár beszállítói is ezen az útvonalon juttatják célba az alkatrészeket.
A kormányzat 44 milliárdos „felújítás”-ról tett bejelentést
A híd állapota annyira leromlott, hogy
5 km/órás sebességkorlátozást, valamint 20 tonnás tengelyterhelési limitet kellett bevezetni.
Az Orbán-kormány 2023-ban határozott úgy, hogy új vasúti hidat kell építeni a jelenlegi helyett. Az elképzelések szerint az új híd 44 milliárd forintból (!), hazai és uniós (CEF) forrásokból valósulna meg. Bár a projekt közbeszerzése már megjelent az uniós értesítőben, az építkezés ténylegesen még nem kezdődött el.
A beszakadt híddal kapcsolatban kérdéseket küldtek a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumnak, a Fővárosi Önkormányzatnak és a Budapesti Közlekedési Központnak is. A BKK közlése szerint az érintett szakasz a Budapest Közút felügyelete alá tartozik.
Máshonnan nem kaptak válaszokat.
Kapcsolódó: