Erre már tényleg nincsenek szavak.
Lázár János hétfőn a Parlamentben a kormány vasúti sikereit méltatta, mialatt a Déli pályaudvart lezárták, mert egy vonat a tiltó jelzés ellenére elindult, aztán lehalt a MÁV informatikai rendszere is, ami miatt óriási katyvasz volt a menetrendben.
Nincs ez másképp kedden sem. Ahogy már megszokhattuk: új nap, újabb lehalás a vasúttársaságnál. Most felsővezeték-hiba miatt nem járnak a vonatok egy szakaszon.
„Felsővezeték-hiba miatt átmenetileg nem közlekedhetnek a vonatok Pusztaszabolcs és Dunaújváros között”
– írták a Mávinform a Facebookon kedd délután.
Az S42-es és a Z42-es vonatok utasait Pusztaszabolcs és Dunaújváros között pótlóbuszok szállítják, Budapest és Dunaújváros között pedig hosszabb eljutási időre kell számítani.
A Mávinform tájékoztatása szerint késések várhatók ezen vonalon, de előfordulhat az is, hogy egy járat rövidebb útvonalon közlekedik vagy kimarad.
Hétvégén a havazás és egy felsővezeték-szakadás miatt mondott csődöt a MÁV: késtek a vonat, nem indultak el egyes járatok. Sokan a cudar hidegben dekkoltak a peronokon. A MÁV-vezér elismerte, hogy krízis helyzet volt, de szerinte mindent megtettek, ami tőlük telt.
Lázár János jobban teljesít!
A MÁV az Orbán-kormány alatt rendkívül alulfinanszírozott lett. Még októberben jelent meg a Magyar Közlönyben Lázár Építési és Közlekedési Minisztériumának új beruházási terve.
Mint kiderült, csak 4 milliárdot terveznek a vasútfejlesztésre, Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár szerint ez nagyon kevés.
Kapcsolódó cikkünk:
Rendkívüli közleményt adott ki a MÁV a Déli pályaudvaron történt rémisztő jelzőmeghaladás után
(Mávinform/Facebook)