Rendkívüli közleményt adott ki a MÁV a Déli pályaudvaron történt rémisztő jelzőmeghaladás után

Óriási katyvasz van a vasúttársaságnál, a MÁV közleményt adott ki a Déli pályaudvar területén történtekről.

Nem elég, hogy lezárták a Déli pályaudvart, megadta magát az informatikai rendszer is. Ez sem a MÁV napja!

Mi történt a Déli pályaudvar területén, amiért a MÁV-nak is kénytelen volt megszólalnia?

Hétfő este lehalt az informatikai rendszer MÁV-nál, akár 40 perces késéssel is indulnak a vonatok. Közben délután a Déli pályaudvart zárták le.

Hétfőn fél 7-kor a következőt posztolták a Mávinform Facebook-oldalán:

„Informatikai rendszer hibája miatt várhatóan 10-20, esetenként 20-40 perces késéssel indulnak a vonatok a kiindulási állomásokról. A már úton lévő vonatokat az informatikai hiba nem érinti. A szakemberek keresik a hiba okát”.

Majd 20 perccel később jött a frissítés:

„Elhárították az informatikai rendszer hibáját, így további fennakadásokat, jelentős késéseket nem okoz a kiindulási állomásokról induló vonatok esetében. Hétfőn, késő este helyreállhat a menetrend az érintett vonalakon. Elsősorban a hatvani és az újszászi vonalon nőtt néhány esti vonat menetideje”.

Azt is írták, hogy a Déli pályaudvar esetében éjszaka állhat helyre a menetrend.

Megírtuk, hogy hétfő délután váratlanul lezárták a pályaudvart. Az intézkedés komoly fennakadást okozott a vonatközlekedésben.

A MÁV-vezért furcsa magyarázkodásba kezdett a lezárással kapcsolatban. Hegyi Zsolt azt írta:

„Nem volt szembe menesztés (sic)! A rossz hír mellett – nevezetesen, hogy egy vasúti jármű meghaladta a vörös jelzést, azaz közúti analógiával »átment a piroson« – most ez a legfontosabb információ. Ez ugyanis azt jelenti, hogy nem állt fent az esélye annak, hogy két vonat összeütközzön, vagyis az utasok egyetlen pillanatra sem voltak veszélyben”.

Hozzátette azt is, hogy az ügyet komolyan veszik, és alaposan kivizsgálják. A MÁV-vezér ugyanakkor elnézést kért azoktól az utasoktól, akiket a lezárás miatt kellemetlenségek érnek.

Hétvégén is hatalmas káosz volt a hóesés és egy felsővezeték-szakadás miatt a MÁV-nál. Akkor Hegyi elismerte, hogy krízishelyzet volt, de szerinte mindent megtettek, ami tőlük telt.

Lázár János alternatív dimenzióban él

Miközben hétfőn Lázár János a Parlamentben a kormány vasúti sikereit méltatta, a Déli pályaudvaron egy vonat a tiltó jelzés ellenére elindult, ami jelentős fennakadást és utasok százainak várakozását okozta Kelenföldön – írta Arató Gergely a Facebookon. A DK-s országgyűlési képviselő szerint az incidens rámutatott a vasúti biztosítóberendezések állapotának problémáira és a rendszer hiányosságaira.

Alig jut pénz komoly fejlesztésekre

A MÁV az Orbán-kormány alatt rendkívül alulfinanszírozott lett. Még októberben jelent meg a Magyar Közlönyben Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériumának új beruházási terve. Mint kiderült, csak 4 milliárdot terveznek a vasútfejlesztésre, Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár szerint ez nagyon kevés.

Kapcsolódó cikkünk:

Megszólalt a MÁV-vezér a Déli pályaudvarban történt rémisztő hétfői vonatindulás után

(Arató Gergely/Mávinform/Facebook)

Valódi Hírek