Az államtitkár elismerte: katasztrofális állapotok uralkodnak a MÁV-nál.
A minisztérium bejelentette: 100 vasúti kocsit újítanak fel, miután több vonat is kisiklott Magyarországon
Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el, hogy mihamarabb ismét forgalomba állhassanak – tudatta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára szombaton a közösségi oldalán.
Itt a „nagy” közlekedési akcióterv
Nagy Bálint a projektet azzal indokolta, hogy a „közlekedési akcióterv” egyik legjelentősebb részét képező, csaknem 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztés mellett szükség van járműfejlesztésre is.
„Az új járművek beszerzése ugyanakkor hosszú folyamat,
egy most megvásárolt vasúti jármű legjobb esetben 2028-ra állhat forgalomba.
Érdemes tehát azokat is számításba venni, amelyek a MÁV tulajdonát képezik, de felújításra várva nem közlekednek. Országszerte csaknem 100 ilyen vasúti kocsi van, ezek felújításával időt lehet nyerni”
– mondta az államtitkár.
Hozzátette: az erősítésre nagy szükség van (!), mert az ország- és vármegyebérleteknek, valamint az új kedvezményrendszernek köszönhetően ma többen utaznak a MÁV vonatain, mint a járvány előtti rekordidőszakban.
Az államtitkár szerint évtizedes hátránya van Magyarországnak
„Bár évtizedes hátrányokat kell ledolgozni a vasúttársaságnál, a kormány mindent megtesz, hogy a vasúti szolgáltatás ne csupán olcsóbb legyen, de folyamatosan javuljon is”
– fogalmazott Nagy Bálint.
A MÁV Zrt. vezérigazgatója szintén azt emelte ki az államtitkár videóüzenetében, hogy a vasúti közlekedés Magyarországon egyre népszerűbb az ország- és vármegyebérleteknek, valamint a tarifareformnak és a budapesti tarifaközösségnek köszönhetően – vélte.
Hegyi Zsolt szerint a vasúttársaságnak az a feladata, hogy ezt a népszerűséget megszolgálja, ezért „hadrendbe kell állítani minden járművet”, amellyel a MÁV rendelkezik – sürgette.
Ennek érdekében kezdődött el annak a mintegy 100 vasúti szerelvénynek a felújítása, amelyeket alkatrészhiány miatt eddig nem lehetett korszerűsíteni. Ezeknek körülbelül a fele korszerű, első- és másodosztályú intercity-kocsi – mondta.
A felújítandó járművek a tervek szerint a következő nyáron már forgalomba is állhatnak, így még több légkondicionált vasúti kocsi közlekedhet jövőre. Ez a projekt lesz tehát a következő 9 hónap legfontosabb feladata – tette hozzá a MÁV vezérigazgatója.
Videó:
(Nagy Bálint/Facebook)
(Kiemelt képünkön Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója látható)
Kapcsolódó:
Ez felér egy beismerő vallomással? Itt a MÁV legújabb bejelentése
Mi lesz még itt? Súlyos következményekre figyelmeztet a MÁV szakszervezeti vezetője a siklások után