Ez felér egy beismerő vallomással? Itt a MÁV legújabb bejelentése

Már korábban jött a figyelmeztetés, hogy a sínek ramaty állapotban vannak.

Rákapcsolat a MÁV: elindult a Keleti-program. Az elmúlt időszakban történt balesetek miatt gyorsabban újítják fel a 140 éves Keleti pályaudvart.

A MÁV-vezérigazgató jelentette be

A Facebookon jelentette be kedden Hegyi Zsolt, hogy a vártnál hamarabb kezdik el felújítani a Keleti pályaudvart. A MÁV vezérigazgatója emlékeztetett, hogy év második felében két – váltókkal kapcsolatos – siklás is történt.

Hegyi leszögezte: műszaki értelemben nem volt köze egymáshoz a két siklásnak, arra viszont mindkét eset alkalmas volt, hogy ártson az utasok biztonságérzetének és felborítsa a menetrendet pontosságát.

Lépni kellett a MÁV-nak

A többi közt ezért is döntöttek úgy, hogy

felgyorsítják a korábban eltervezett Keleti-programot,

amelyben a pályaudvar teljes váltókörzetét rekonstruálják.

Az előrehozott munkálatok kedden meg is kezdődtek.

„A hónap végéig közel kétszáz faalj cseréjét hajtjuk végre a pályaudvar váltóiban. Hogy az utasforgalmat ne zavarjuk, kizárólag az éjszakai órákban

– este 9 és hajnali 5 óra között – dolgozunk,

de természetesen így is előfordulhat, hogy a munkálatok idején egy-egy vonat nem a megszokott vágányra érkezik majd. Emiatt az utasaink megértését kérjük”

– írta Hegyi.

A vezérigazgató azt is közölte, hogy a novemberi munka csak első, de annál fontosabb lépése a Keleti-programnak.

Idén összesen 35 helyszínen dolgoznak majd.

Mik az ügy előzményei?

Október végén írtunk arról, hogy elszabadult a pokol a MÁV-nál, taccsra vágódott a menetrend, miután kisiklott egy vonat a Keleti pályaudvarnál. Rövid időn belül ez már a második vonatsiklás volt a Keleti pályaudvarnál.

Ugyanis nyáron is kisiklott a Kolozsvár felől Budapestre tartó InterCity a pályaudvar közelében. Csak aszerencsének volt köszönhető, hogy nem történt tömegkatasztrófa.

Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke úgy kommentálta az esetet: a siklások egyértelmű figyelmeztető jelek, hogy a sínek állapota katasztrofális, de a vasúti infrastruktúrával is komoly problémák vannak.

Kapcsolódó cikkünk:

Mi lesz még itt? Súlyos következményekre figyelmeztet a MÁV szakszervezeti vezetője a siklások után

Valódi Hírek