Egy szempillantás alatt jött a fordulat: Győzött az ellenállás, visszatáncoltak Lázárék a megszorítástól

Volt értelme a tiltakozásnak: Lázár János visszavonulót fújt.

Mégsem lesz HÉV-járatritkítás

Nem lesz menetrendváltozás,

a HÉV-ek 2025-ben is ugyanolyan menetrend szerint, ugyanolyan gyakran és ugyanolyan kapacitással fognak közlekedni, mint 2024-ben. Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója hétfőn a Facebook-oldalára feltöltött videóüzenetében közölte a vállalatcsoport álláspontját.

A vezető kiemelte: négy olyan szerelvény van, amely 2025-ben eléri a hatvanadik életévét,

és amelyet nem lehet tovább használni. Ezért a vállalat feladata a fiatalabb, de tartalékállományban lévő járművek karbantartásának felgyorsítása, hogy azok minél gyorsabban visszakerüljenek a vágányokra, így elérhető a meglévő járműállományból a szükséges vonatszerelvények számának biztosítása.

Úgy fogalmazott, korábban azt ígérte, hogy csak olyan változások történhetnek, amit az utasok adott esetben meg sem éreznek. Ezt a vállalást „teljesítették„, semmilyen menetrendváltozás nem lesz 2025-ben – jelentette be a visszatáncolást a MÁV-vezér.

Itt van Hegyi Zsolt magyarázkodása:

A HÉV-járatritkítás terve csendben szivárgott ki, de hatalmas botrányt keltett

Nincs elég forgalomba állítható szerelvény, ezért sosem látott mértékű járatritkításra készül a HÉV-vonalatakat a fővárostól 2016-ban átvevő állami cég, a MÁV–HÉV Zrt. – értesült a hvg.hu. A főváros és a BKK hevesen ellenzi a tervet.

A lap birtokába jutott anyagok szerint akár már december közepén, de legkésőbb jövő január elején érvénybe lép az az új HÉV-menetrend. Eszerint a MÁV még az eddigihez képest is ritkábban közlekedő, kevesebb kocsiból álló szerelvényekkel tervez. Ennek értelmében csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékkal, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékkal, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékkal csökkenne a szállítható utasok száma.

Lázár János a HÉV-ek járatritkításáról szóló tervek kiszivárgása múlt szerdán éktelen haragra gerjedt és miniszterhez méltatlan stílusú kirohanást tett, amelyről >>ITT<< írtunk.

Múlt héten a HÉV-vezér bánhatta az őszinteségét: a munkájába fájtak az igaz mondatok

Elbocsátotta a fenntartó Építési és Közlekedési Minisztérium a fővárosi agglomeráció elővárosi vonatait működtető MÁV–HÉV Zrt. vezérigazgatóját, Nagy Gáborttudatta csütörtök délutáni közleményében a MÁV.

A mai nappal távozik posztjáról Nagy Gábor, a MÁV–HÉV Zrt. vezérigazgatója, akinek helyét Pál László veszi át. Pál László tapasztalt kötöttpályás szakember, aki a HÉV-et is jól ismeri, hiszen a közszolgáltató vállalat egykori, állami tulajdonba való visszakerülését követően ő volt annak első vezérigazgatója és közel két esztendőn keresztül irányította már a társaságot.

A közös megegyezéssel történő vezetőváltás része annak az integrációs folyamatnak, amely során egyesül a MÁV-START, a Volánbusz és a MÁV-HÉV, hogy a jövő év elejétől immár MÁV Személyszállítási Zrt.-ként folytassa tevékenységét.

– közölte múlt csütörtökön a cég. Azt azonban nem nehéz feltételezni, hogy a kirúgás hátterében valójában a HÉV-járatritkítás kapcsán kialakult botrány állhatott.