A fogyasztók megtévesztése miatt vizsgálja a GVH a Szentkirályi nevű ásványvízcéget.
A Szentkirályi Magyarország Kft. maximálisan együttműködik a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH), miután eljárás indult a vállalkozással szemben – közölte a cég kedden az MTI-vel.
A GVH vizsgálja a Szentkirályi és a Coca-Cola működését is
A sajtóközlemény szerint a Szentkirályi Magyarország Kft.-t érintő jelenlegi eljárás túlnyomórészt a cég 2019-es kommunikációs kampányában használt,
fenntarthatósággal kapcsolatos állításait vizsgálja.
A cég 2019. november 18-tól a Szentkirályi ásványvizek és ízesített italok címkéin, valamint kereskedelmi kommunikációjában a „Szállj be a körforgásb!a” körforgásos rendszert hirdette.
Ennek keretében a „Gyűjtsd szelektíven!”, „100 százalékban újrahasznosítható”, „Palackból palackot”, „50 százalék rePET”
szlogenekkel téveszthette meg a vásárlókat.
Félrevezetőek voltak a szlogenek
A GVH szerint az állítások és képi megjelenítés valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat.
Ezt a kampányunkat a GVH már 2020-ban megvizsgálta.
Akkor azt állapították meg, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindításának feltételei nem állnak fent.
A Szentkirályi közleményében azt írta, nem kapott információt arról, hogy a GVH miért döntött most úgy, hogy mégis elindítja az eljárást az öt évvel ezelőtti kampányuk kapcsán. Ráadásul ezt a korábbi, 2020-as döntésük ellenére teszik meg.
„A társaság ezúttal is maximálisan együttműködik a GVH-val
az eljárás során, részére minden fontos és elérhető információt megad”
– fogalmaztak.
A vállalat határozottan elítéli a fogyasztók megtévesztését és a zöldre mosás vagy greenwashing minden formáját. Valamint elkötelezettek az iparág fenntarthatóságának előmozdítása mellett, amelyet gyakorlati törekvéseikkel is folyamatosan támogatnak
– tették hozzá.
(Kiemelt képünkön Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke látható)