Nagyon nagy baj van? A Szentkirályi reagált az kormányzati hivatal által kirobbantott botrányra

A fogyasztók megtévesztése miatt vizsgálja a GVH a Szentkirályi nevű ásványvízcéget.

A Szentkirályi Magyarország Kft. maximálisan együttműködik a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH), miután eljárás indult a vállalkozással szemben – közölte a cég kedden az MTI-vel.

A GVH vizsgálja a Szentkirályi és a Coca-Cola működését is

A sajtóközlemény szerint a Szentkirályi Magyarország Kft.-t érintő jelenlegi eljárás túlnyomórészt a cég 2019-es kommunikációs kampányában használt,

fenntarthatósággal kapcsolatos állításait vizsgálja.

A cég 2019. november 18-tól a Szentkirályi ásványvizek és ízesített italok címkéin, valamint kereskedelmi kommunikációjában a „Szállj be a körforgásb!a” körforgásos rendszert hirdette.

Ennek keretében a „Gyűjtsd szelektíven!”, 100 százalékban újrahasznosítható”, „Palackból palackot”, 50 százalék rePET”

szlogenekkel téveszthette meg a vásárlókat.

Félrevezetőek voltak a szlogenek

A GVH szerint az állítások és képi megjelenítés valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat.

Ezt a kampányunkat a GVH már 2020-ban megvizsgálta.

Akkor azt állapították meg, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindításának feltételei nem állnak fent.

A Szentkirályi közleményében azt írta, nem kapott információt arról, hogy a GVH miért döntött most úgy, hogy mégis elindítja az eljárást az öt évvel ezelőtti kampányuk kapcsán. Ráadásul ezt a korábbi, 2020-as döntésük ellenére teszik meg.

„A társaság ezúttal is maximálisan együttműködik a GVH-val

az eljárás során, részére minden fontos és elérhető információt megad”

– fogalmaztak.

A vállalat határozottan elítéli a fogyasztók megtévesztését és a zöldre mosás vagy greenwashing minden formáját. Valamint elkötelezettek az iparág fenntarthatóságának előmozdítása mellett, amelyet gyakorlati törekvéseikkel is folyamatosan támogatnak

– tették hozzá.

(Kiemelt képünkön Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke látható)

Valódi Hírek