A kormányhivatal közölte: a Wizz Air nem sérthetik meg az utasok jogait.
A kormányhivatal lépett, miután a Wizz Air fapados légitársaság több tucat magyar utast hagyott hétfőn este Dubajban – írta meg az MTI.
Vizsgálatot indítanak a Wizz Air ellen
Beszámoltunk arról, hogy
Dubajban ragadt több tucat magyar utas hétfőn, miután a Wizz Air repülőgépe először csak késett, majd fel sem szállt.
Érdemi tájékoztatást nem kaptak, a hozzájuk eljutott információk több esetben is ellentmondtak egymásnak. Ha még ez sem lenne elég, a magyar kormány képviseletében eljáró helyi konzulátus is cserben hagyta, lerázta a segítséget kérő utasokat.
„Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy egy nemzetközi légitársaság ilyen mértékben semmibe vegye a magyar állampolgárok jogait és biztonságát”
– jelezte a kormányhivatal, miután fény derült az esetre.
Budapest Főváros Kormányhivatala haladéktalanul vizsgálatot indított a Wizz Air légitársasággal szemben, miután a 2025. június 23-ai Dubaj–Budapest járat törlése miatt
több tucat magyar utas rekedt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Több száz milliós bírságot szabhatnak ki
A hatósági ellenőrzés kiterjed arra, hogy a légitársaság:
- eleget tett-e a nemzetközi és európai uniós előírásokban foglalt tájékoztatási és segítségnyújtási kötelezettségének,
A kormányhivatal vizsgálata során zéró toleranciát alkalmaz minden, az utasjogokat sértő magatartással szemben. Amennyiben jogsértést állapítanak meg, a légitársasággal szemben a lehető legszigorúbb bírságot szabják ki, amelynek
mértéke elérheti a 650 millió forintot is.
„Legyen egyszer és mindenkorra világos: nem engedjük meg, hogy egyetlen szolgáltató semmibe vegye a magyar állampolgárok méltóságát, biztonságát és jogait – akár itthon, akár külföldön történik mulasztás”
– fogalmaztak.
„Minden rendelkezésre álló eszközzel fellépünk azokkal szemben, akik megszegik a szabályokat és cserbenhagyják az embereket”
– írták.
(Kiemelt képünk illusztráció)
Kapcsolódó:
Rémálom: Dubajban hagyta a magyar utasokat a Wizz Air hétfő esti járata