Figyelmeztettek: Óriási bajba került a MÁV, miután Lázár János kivégezte a közlekedést

A Közlekedő Tömeg közleménye szerint további vasútvonalak felszámolására kell számítani Lázár János ámokfutása miatt.

Újabb vasútvonalak bezárása fenyeget

A Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet friss közleménye szerint a MÁV dízel-motorvonatainak száma tovább csökkent a tavalyi mélypont óta. Az egyesület közérdekű adatigénylés révén szerezte meg a járműállományra vonatkozó adatokat, amelyek szerint a járműhiány miatt elrendelt vasútvonal-bezárások sem javítottak a helyzeten, sőt,

a vonatok száma tovább csökkent.

Jelentős járműhiánnyal küzd a MÁV

Az elmúlt három évben a MÁV 12 százalékkal kevesebb dízel-motorvonatot tudott üzembe helyezni. A szervezet szerint sem a modernebb, mint a Desiro és Uzsgyik, sem az 50 évesnél is idősebb M41-es dízelmozdonyok nem tudnak rendszeresen forgalomba állni. Egyes vonalakon pedig

hetek óta állandóan pótlóbuszok közlekednek, mivel a vonatok üzemképtelenek (!).

Megnövekedett a pótlóbuszok száma is

A Közlekedő Tömeg statisztikáiból kiderült: a járműhibák miatt autóbusszal helyettesített mellékvonali járatok száma drasztikusan megnőtt Lázár János építési és közlekedési miniszter kinevezése óta. 2023 nyarán 856 mellékvonali járat maradt ki, amely 15-szöröse az egy évvel korábbi 56 járatnak.

„Az üzemképtelen motorvonatok miatt busszal pótolt vonatok száma kilőtt, a mélypontot jelentő 2023. júniusban 15-ször annyi mellékvonali vonat maradt ki (856), mint egy évvel korábban (56)”

– írták.

Forrás: telex.hu

A Közlekedő Tömeg szerint azonnali cselekvésre van szükség

A közlekedési szervezet szerint a döntéshozók új vagy használt dízeljárművek beszerzése helyett inkább

újabb mellékvonalak bezárásával próbálják „kezelni” a helyzetet.

Közleményükben hangsúlyozták: jobb megoldások is léteznének, például használt, de jó állapotú dízelmozdonyok vásárlása, vagy a magánszolgáltatók bevonása.

„Ahogy megszokhattuk, új vagy akár használt dízeljárművek beszerzése helyett a döntéshozók inkább újabb mellékvonalak bezárásával oldanák meg a helyzetet: a MÁV felsővezetésének tagjai szakmai fórumokon ezt már meglepően nyíltan hangoztatják is. Nem csoda, hogy így tesznek, a fölöttük tulajdonosi jogköröket gyakorló Lázár-minisztérium a jelek szerint

nem kívánja az ország polgárainak és a vidéki régiókban élőknek az érdekeit érvényesíteni”

– írták.

Magára hagyták a vidéket

A Közlekedő Tömeg közleményében kiemelte:

a versenyképes közösségi közlekedés lepusztítása a vidéki Magyarország elhanyagolását vetíti előre.

A szervezet tiltakozik a folyamatok ellen és arra kérték az érintett települések képviselőit, hogy csatlakozzanak tiltakozásukhoz.

(Közlekedő Tömeg/Facebook / telex.hu nyomán)

Valódi Hírek