Gratulálunk.
Arról hírportálunk is beszámolt, hogy a Lázár-terv eredményeképp augusztus 1-től 10 vasútvonalat szüntettek meg, sokak szerint jogellenesen. Az érintett szakaszokon immáron pótlóbuszok közlekednek. Arról is írtunk, hogy az augusztusi ámokfutását folytatja az építési és közlekedési miniszter, ugyanis a közlekedési államtitkár Nagy Bálint jóváhagyásával
további hét vasútvonalat szüntethetnek meg szeptember elsejétől.
A MÁV körüli botrányokra és az építési és közlekedési miniszter ámokfutására a Facebookon reagált egy neves közlekedésszakmai civil szervezet, a Közlekedő Tömeg.
Felháborítónak tartják, hogy Lázárék nem hajlandók megújítani a MÁV járműparkját, helyette inkább vasútvonalakat zárnak be, szerintük jogellenesen. Cinikusan megjegyezték: szerintük
Lázárék inkább jachtra és stadionra költik a magyarok pénzét, mint a vasút fejlesztésére.
Erre a megállapításra azért jutottak, mert amikor azt kérték Lázáréktól, hogy a minisztérium rendelkezésére álló 100 milliárd forintot költsék új járművek vásárlására, akkor
azonnal leszavazták a javaslatukat.
Mutatjuk a teljes Facebook-bejegyzésüket:
„Ötször megújíthatná a teljes regionális járműparkját a MÁV, de helyette még hét vasútvonalat zárnának be.
Nem állt meg Lázár János vidékellenes ámokfutása, információink szerint az augusztus 1-től jogellenesen bezárt 10 vasútvonalat szeptember 1-én az alábbi hét vonal követi:
🔴 a Budapest elővárosi forgalmában is részt vevő Esztergom-Komárom vasútvonal
🔴 Nyíregyháza elővárosi forgalmában az a Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta vonal, amivel párhuzamosan naponta 100-nál több Volánbusz jár,
🔴 valamit ugyanitt a Nyíregyháza-Tiszalök vasútvonal,
🔴 a Bükk turistaforgalmában jelentős Eger-Szilvásvárad vasútvonal,
🔴 a Somogy busszal is nehezen elérhező zsákfalvait kiszolgáló Siófok-Kaposvár vasútvonal,
🔴 a vasútgyilkos Lázár János saját portáján pedig a Szentes-Orosháza,
🔴 és a Kiskunfélegyháza-Lakitelek vasútvonalak.
Az eleve egy évszázaddal eltévesztett augusztusi bezárósdira való ráduplázás teljes abszurditását mutatja, hogy a G7 beszámolt róla: nem csak hogy a bezárások ürügyeként említett végletekig elüregedett mellékvonali járműflottát, hanem
a MÁV teljes dízelüzemű járműparkját meg lehetne újítani mindössze 20 milliárd forintból.
Mindeközben a Kormány éppen 100 milliárd forint járműbeszerzési forrásról mond le: az 2021-27 közötti EU-s finanszírozású közlekedésfejlesztési program (IKOP+) forrásainak elköltését felügyelő ún.
Monitoring Bizottság (ahová az Európai Bizottság és a Kormány megállapodása alapján Egyesületünk is meghívást kapott) pont augusztus 1-én, a mellékvonal-bezárások napján megtartott ülésén Lázár János minisztériumának képviselői
leszavazták a Közlekedő Tömeg, a Magyar Közlekedési Klub és a ZöldCivil közös javaslatát,
hogy a vasúti járműbeszerzésre rendelkezésre álló 100 milliárd forintból Magyarország új járműveket vegyen.
Helyette a már rég leszállított, forgalomba állt és a központi költségvetésből kifizetett KISS-motorvonatok számláját szeretnék benyújtani Brüsszelnek, hogy a hazai költségvetésben maradjon pénz jachtra meg stadionra.”
(Közlekedő Tömeg/Facebook)