Lázár János ajánlata kivéreztette a BKV-t: Új bevételi forrást keres a tömegközlekedési vállalat

A BKV bevételei jelentősen csökkenhetnek idén.

A bevételek növelése érdekében új tevékenységekbe fogna BKV, ruhákat és játékokat árulna, akár sínt is csiszolna a cég – írta meg a nepszava.hu.

A vármegyebérletek komoly bevételkiesést hoztak

Mint ismert: december végén robbant a bomba, hogy a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat elszámolási vitája miatt március 1-jével megszűnt volna a Budapest-bérlet érvényessége a főváros területén közlekedő állami fenntartású járatokon.

A MÁV, a HÉV és a Volán járműveit több százezer ember veszi igényben naponta Budapesten, így nekik jelentős többletkiadást okozott volna, ha ezeken a járatokon újabb jegyet vagy bérletet kellett volna vásárolni.

A január Lázár János és Karácsony Gergely, valamint Vitézy Dávid üzengetéseiről, csörtéiről szólt. Úgy tűnt, a kormánynak kifejezetten a budapestiek és az ellenzéki önkormányzat büntetése a célja.

Január végén azonban bejelentették, hogy

sikerült megállapodnia egymással Karácsonynak és Lázárnak,

így március 1-jétől nemcsak érvényes marad minden fővároson belüli járaton a Budapest-bérlet, de a BKK járatait is használni lehet majd a Pest (vár)megyei és az országos bérlettel.

Már januárban látszott, hogy baj lesz

Beszámoltunk arról, hogy januárban Arató Gergely a közösségi oldalán reagált Lázár János Budapest-bérlettel kapcsolatos „ajánlatára”. A Demokratikus Koalíció politikusa hangsúlyozta, hogy a tárcavezető ajánlata – amely szerint a MÁV és a Volán továbbra is elfogadja a Budapest-bérleteket, amennyiben a BKV is elfogadja a vármegyebérleteket – ügyes és

egyben aljas.

A kormányprogramért felelős árnyékminiszter kifejtette, hogy a valóságban ez a Pest (vár)megyei bérletek eladását tornászná fel,

az összegből Orbánék gazdagodnának,

miközben a főváros amúgy is üres kasszája sínylené meg az intézkedést.

Komoly probléma lehet

Az már most bizonyos, hogy a BKK-nak osztozni kell a MÁV-val és a Volánbusszal a fővárosi közösségi közlekedésre kapott évi 12 milliárd forintos állami támogatáson. Ezt a pénzt eddig teljes egészében a fővárosi szolgáltató kapta.

Ennél jelentősebb kiesés lehet a menetdíjbevételen. A diákbérletet eleve megszüntették márciustól, hiszen a 950 forintos vármegye diákbérlet helyett aligha vette volna bárki is a 2500 forinttal drágább Budapest-tanulóbérletet (3450 forint).

Karácsony Gergely főpolgármester már a megállapodás bejelentésekor elismerte, hogy

várhatóan 4-5 milliárd forint menetdíjbevételtől esik a főváros.

Az azóta főpolgármester-választásra benevező Vitézy Dávid korábbi BKK igazgató becslése szerint akár

„alsó hangon 10- 20 milliárd forintos” is lehet a kiesés.

Valódi Hírek