Lázár visszatáncolt a brutális tervétől, százezrek lélegezhetnek fel

Megvan a megállapodás a Budapest-bérlet ügyében.

December végén robbant a bomba, hogy a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat elszámolási vitája miatt március 1-jével megszűnt volna a Budapest-bérlet érvényessége a főváros területén közlekedő állami fenntartású járatokon. A MÁV, a HÉV és a Volán járműveit több százezer ember veszi igényben naponta Budapesten, így nekik jelentős többletkiadást okozott volna, ha ezeken a járatokon újabb jegyet vagy bérletet kellett volna vásárolni.

Az elmúlt bő egy hónap Lázár János és Karácsony Gergely, valamint Vitézy Dávid üzengetéseiről, csörtéiről szólt. Úgy tűnt, a kormánynak kifejezetten a budapestiek és az ellenzéki önkormányzat büntetése a célja.

Az előzmények tükrében örömteli a hír, hogy hétfőn

sikerült megállapodnia egymással Karácsonynak és Lázárnak,

így március 1-jétől nemcsak érvényes marad minden fővároson belüli járaton a Budapest-bérlet, de a BKK járatait is használni lehet majd a Pest (vár)megyei és az országos bérlettel – így végül mindkét fél jól járt.

A főpolgármester és a miniszter közös közleményét változtatás nélkül közöljük:

„Az utasok járnak legjobban a miniszter és a főpolgármester megállapodásával.

Lázár János és Karácsony Gergely közös közleménye.

Az építési és közlekedési miniszter és a főpolgármester a mai találkozóján egy teljesen új,

átfogó megállapodást kötött a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés viszonyának rendezéséről.

A megállapodás utasok százezrei számára teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közösségi közlekedés használatát.

A megállapodás értelmében a Budapest-bérlet változatlanul érvényes marad a főváros egész területén a BKK mellett a MÁV, a Volán és a HÉV járatain is. A Pest vármegyére váltott havi bérletet, illetve a havi országbérletet

2024. március 1-től a BKK járatain is elfogadják.

Mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja minden értékesítési csatornáján.

Az eddigi, számos vitára okot adó költségalapú elszámolás helyett a felek abban állapodtak meg, hogy a Budapest-bérletből, a Pest vármegyei bérletből és az országbérletből származó bevételt és az ahhoz kapcsolódó menetdíjkiegészítést – az adott érvényességi terület sajátosságaihoz igazodóan –

teljesítményarányosan osztják meg.

A miniszter és a főpolgármester egyetértett abban is, hogy az eddig a Fővárosi Önkormányzatot illető évi 12 milliárd forint normatív költségvetési támogatás helyett 2024-től a felek egy olyan rendszert alakítanak ki, amely egyaránt szolgálja a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés bevétellel nem fedezett költségeinek megtérülését.

A minisztérium és a főváros lezárja a tavaly év végén megszűnt korábbi agglomerációs megállapodással kapcsolatos elszámolási vitákat is. Az új, átfogó megállapodás eredményeként a Fővárosi Önkormányzat agglomerációs költségtérítés 2022-2023-as elszámolásként 5,57 milliárd forintot fizet a MÁV-nak.

A megállapodás technikai részleteit a minisztérium és az önkormányzat a közlekedési vállalatok bevonásával dolgozza ki úgy, hogy az

2024. március 1-jén hatályba léphessen.”

Az eredeti bejegyzést itt lehet megtekinteni:

(Karácsony Gergely/Facebook)

Valódi Hírek