Ezt az Állami Számvevőszéknek mondták el.
Nem csak a pártokat vizsgálták
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) a Civil Összefogás Fórum (CÖF) és a Megafon kampánytevékenységét is vizsgálta, de
ott nem talált olyan problémákat, mint az ellenzéki kampányban.
Ez azért is érdekes, mert a CÖF vagy a Megafon hihetetlen összegeket felemésztő kampánytevékenysége kívülről nagyon összehangoltnak tűnik az Orbán-kormány kommunikációs stratégiájával.
Windisch László, az ÁSZ elnöke azután nyilatkozott a sajtónak, hogy az ellenzéki pártokra gigantikus bírságot róttak ki. Mint írtuk, az Állami Számvevőszék
mintegy 523 millió forintos bírsággal sújtotta az ellenzéki összefogás pártjait.
Állításuk szerint a 2022-es parlamenti választási kampány során történt jogsértés, ám a számvevőszék indoklásai kapcsán rengeteg tisztázandó kérdés felmerült. Az ellenzéki összefogás pártjai vitatják az ÁSZ megállapításait.
Van-e összehangolt kampány a Fidesz mellett?
Windisch úgy látja, a pártok mellett civil szervezetek, influenszerek, elemzőközpontok és a média is kampányol. Ezt az ÁSZ-elnök proxykampánynak nevezte.
Ebben a sajtó is részt vesz – fejtette ki. Ennek kapcsán a kormánytól független sajtóorgánumok jutottak csak az eszébe, igaz, egyszer kicsúszott a száján az origo.hu is. A kormánypropagandát azonban többször nem említette.
Ezzel nincs semmi baj, ha ebben nem működnek együtt pártokkal. Igaz,
az ÁSZ elég nehezen tudja ellenőrizni, hogy van-e ilyen összehangolt kampány, ha a résztvevők ezt egyszerűen letagadják.
Márpedig letagadják. Épp úgy, ahogy a Megafon is, akikről megírtuk, hogy a Rogán Antal által irányított kormánypropaganda ökle a közösségi médiában.
Novák Katalin lemondása óta több mint 45 millió forintot költött hirdetésekre.
(Kiemelt képünkön Bohár Dániel, a Megafon egyik arca)
(telex.hu nyomán)