Nem csitul a balhé: Vitézy Dávid páros lábbal szállt bele Lázár Jánosba, amiért tömegével menekülnek a dolgozók MÁV-tól

Szerinte Lázár hazavágta a közlekedést.

Kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, amióta 2022 decemberében Lázár János átvette miniszterként a terület vezetését – többek között erről beszélt Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója, volt közlekedési államtitkár a G7 podcastjában.

Elmondta, Európában – a magyar példával ellentétben – egyre több vasútfejlesztési projekt van, amelyek felszívják a magyar szakembereket, ez pedig szerinte tovább fogja gyorsítani a távozásokat.

„A tíz legjobb, vasútfejlesztéssel foglalkozó kollégából kilenc a magyar állam kötelékéből távozott, vagy azért, mert kirúgták,

vagy mert nem kívánja a minisztérium kötelékében folytatni”

– mondta Vitézy Dávid.

A fenti kijelentésre a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium is reagált.

„Az egykori közlekedési államtitkár újabb megszólalása, amelyben azt állítja, hogy tízből kilenc vasútfejlesztési szakember elhagyta a szakmát, nem igaz. (…) Vitézy Dávid állításával szemben az igazság az, hogy 2023 januárjában, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megszűnése után, a vasúti szakterületen dolgozók közel 80%-a fogadta el az Építési és Közlekedési Minisztérium ajánlatát és folytatta/folytatja munkáját.

A MÁV-Volán-csoporttól kapott információk alapján a cég ez évi fluktuációja nem különbözik a tavalyitól, 10% körül alakul. Vitézy Dávid minden valóságalapot nélkülöző állítása alapján a 10-ből 9 ember, 90%-os távozási arányt jelentene, vagyis több 10 ezer embert, már amennyiben a szolgálatot teljesítő vasutasokat is szakembernek tekinti, nemcsak az általa kinevezett vagy előnyben részesített tanácsadókat, látványtervkészítőket és hivatásos jövőképgyártókat”

– írták.

Vitézy a műsorban emlékeztetett, a korábban alá tartozó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t és a Budapesti Fejlesztési Központ Zrt.-t is megszüntették,

miközben ezek készítették elő az összes agglomerációs vasúti projektet.

A közelmúltban heves politikai vitákat is kiváltó Budapest–Győr–Hegyeshalom vasúti vonal felújításával kapcsolatban elmondta:

„Ahol nincsen 32 milliárd, ott tegyék le a lantot – azt hiszem ezt mondta a közlekedési miniszter. Nekem erről csak az jutott eszembe, hogy két hónappal korábban az volt az indoklás tíz regionális vasútvonal bezárására, hogy (…) 700 millió forintot lehet megtakarítani.”

Vitézy arról is beszélt, hogy Magyarországon Európában egyedülálló módon a kormány egyetlen cégtől rendel vasúti személyszállítást, ugyanakkor hozzátette, a Nyugat-Dunántúlon azért ott GYSEV. Ezzel szemben máshol az elővárosi vonatokat régiók, megyék vagy városok szövetségei rendelik meg, nálunk viszont mindent egy központi erő, a minisztérium irányít – mondta. A versenyhelyzet hiánya viszont hátrányos, ahol állami és magánszereplőket tudnak versenyeztetni, ott olcsóbb és magasabb színvonalú a szolgáltatás – hívta fel a figyelmet Vitézy Dávid.

Kapcsolódó:

https://nyugatifeny.hu/2023/09/07/durvul-a-balhe-vitezy-david-nagyon-kemenyen-visszaszolt-a-beruhazasokat-lenullazo-lazar-janosnak

Valódi Hírek