Arra kérte, inkább vállaljon felelősséget.
„A magyar vasút ügye és problémái olyan súlyosak, hogy ehhez képest méltatlan olyan viszonzatlan szerelmi novellákba illő kitalált történetekre reagálni, miszerint a magyar vasút legfontosabb gondja, hogy én nem akartam Lázár Jánossal együtt dolgozni”
– reagált Vitézy Dávid csütörtökön Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettesének Indexen megjelent nyilatkozatára.
Csepreghy Nándor és Vitézy Dávid között még szerdán történt egy hevesebb szóváltás.
„Elismerem Vitézy Dávid szakmaiságát és a vasút iránti elkötelezettségét. A szavahihetőségében sem kételkedtem. Mostanáig! Eddig is sok ízléstelen, ezáltal a vasutasokkal szemben tisztességtelen kritikája volt, de most hazudott is”
– fogalmazott a miniszterhelyettes.
Csepreghy Nándor hozzátette azt is, hogy tavaly novemberben „miniszterhelyettesként Lázár János, komoly feladattal és felelősséggel bíró megbízását tolmácsoltam neki. Gondolkodási időt kért, illetve azt, hogy a sajtót a felkérésről ne tájékoztassuk. Válasz nem érkezett, helyette a Facebookon jelentette be, hogy nem folytatja politikusi munkáját. Ott, ahol ezt követően nyilvánvaló sértettsége okán – ha már miniszter nem lehetett – a kívülálló szerepében sértegeti a közlekedéspolitika és a közlekedési cégek vezetőit és volt kollégáit. Nem mondott tehát igazat. Ez és sértettsége minden megszólalását hitelteleníti.”
Csepreghy Nándor kijelentéseire szinte azonnal reagált Vitézy Dávid. A volt államtitkár először is jelezte, hogy Lázár János az a személy, aki a vasutasokat sértegeti azzal, hogy felhívja a figyelmet a vasút kritikus működési problémáira:
„Legutóbb épp Lázár János üvöltözött magából kikelve a nyilvánosság előtt a MÁV vezetőivel, hogy »ne okoskodjanak«. Tegnap pedig azt olvastam a HVG-ben, hogy szabotőrök és kiszivárogtatók tehetnek a MÁV működési zavarairól és a lassújelekről.
Ezt nem Gerő Ernő, Rákosi Mátyás közlekedési minisztere mondta 1949-ben, hanem Csepreghy Nándor,
Lázár János helyettese tegnap. Eközben az történt, hogy az elmúlt napokban
valóban nagy tisztogatást rendeztek a MÁV-ban,
úgy hallani, régóta ott dolgozó kiváló szakembereket távolítottak el, pusztán azért, mert azzal gyanúsítják őket Lázár Jánosék, hogy ők tehetnek arról, hogy a nyilvánosság értesült a MÁV működési zavarairól.”
Vitézy Dávid hozzátette, „ha nem emberi sorsokról lenne szó, még nevetni is lehetne ezeken a történeteken: olyan adatok kiszivárgásának felelőseit keresik, amelyek egyébként bárki számára elérhetők a MÁVINFORM oldalán vagy a MÁV-appon, csak mivel ők nem használják a vasutat,
fogalmuk sincs, a vasút milyen fokú nyilvánosság mellett működik mindennap”.
Vitézy Dávid kiemelte: Palkovics László miniszteri lemondását követően a közlekedési tárcát átvevő Lázár János épp a most nyilatkozó Csepreghy Nándorral üzent, hogy közlekedési államtitkárként nem számítanak a munkájára.
„Lázár Jánossal akkoriban egyáltalán nem beszéltem, sem szóban, sem írásban, semmilyen csatornán nem keresett”
– tette hozzá, majd megjegyezte, ezért nincs benne semmilyen harag, minden miniszternek joga van megválasztani, kikkel akar együtt dolgozni.
„Lázár miniszter úr Nagy Bálint keszthelyi országgyűlési képviselőt tartotta a leginkább alkalmasnak a magyar közlekedéspolitika államtitkári irányítására, ehhez minden joga megvolt”
– közölte.
„Ezután az útjaink elváltak, a lemondásomat benyújtottam, ahogy ez ilyenkor természetes. Sosem szoktam nem nyilvános üzenetváltásokat nyilvánosságra hozni,
de itt van a telefonomban az sms, amelyben Lázár János nevében épp Csepreghy Nándor arra kér,
hogy minél hamarabb zárjam le az ügyeket államtitkárként a minisztériumban”
– tette hozzá Vitézy Dávid, aki fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy „érdektelen történetek ma már ezek, Lázár János tavaly november óta közlekedési miniszter, eltelt 10 hónap, a MÁV körüli problémák sokasodnak, és ha őszinték akarunk lenni, a megoldások keresése helyett a beruházások leállításával, a járműtenderek visszavonásával
eddig leginkább újabb problémákat sikerült előidézni”.
Végezetül közölte:
„a MÁV rendszeres utasaként is arra kérem a közlekedési tárca vezetését, hogy ne velem foglalkozzanak, ne mindenkiben a szabotőrt és a kiszivárogtatót keressék,
hanem vállaljanak végre felelősséget
és foglalkozzanak azzal, ami a munkájuk. Bőven van és lenne mit tenni ugyanis a magyar vasút ügyében.”