Érdekes terveik vannak.
Megírtuk, hogy augusztus 1-jétől 10 vasútvonalat zárt be a MÁV. Lázár János a napokban a Rádió 7-nek adott interjújában elnézést kért azoktól, akik személyi sérüléseket szenvedtek a vasúti közlekedés során, valamint a késések miatti sajnálatot is tolmácsolta.
Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek elmondta, a magyar vasút nem marad ki a kötöttpályás közlekedés reneszánszából, de
forráshiány miatt átmeneti megoldásokra van szükség.
A szakember elárulta, járműből és személyzetből is hiányban szenvednek – ez volt az egyik fő oka a vonalbezárásoknak. Mint mondta, a járműbeszerzési stratégia sem a várt ütemben halad, a háború miatt nehezebb, drágább, és hosszadalmasabb az alapanyagok beszerzése.
Hozzátette, átmenetileg takarékoskodniuk kell az erőforrásokkal. Meglátása szerint a bezárt vonalakon a buszos helyettesítés jól megoldható. Az érintett szakaszokon folyamatban vannak beruházások: Pafféri úgy fogalmazott, ezek nem vesznek el, csak másképp hasznosulnak.
„A sokat emlegetett Balassagyarmat–Ipolytarnóc vonalon például, ahol a tavaszi villámárvíz utáni kárhelyreállítással valóban épp július 31-ére végeztünk, augusztus 1-jétől újraindult a teherforgalom. Vagyis a pálya helyreállítása nemhogy felesleges, hanem nélkülözhetetlen lépés volt”
– magyarázta a szakember.
Hozzáfűzte, hogy az érintett térségekben élők nem maradnak közösségi közlekedés nélkül: a kiválasztott vonalokon ugyanis modern, klimatizált, környezetkímélő autóbuszok közlekednek Pafféri elmondása szerint. A vezérigazgató
az érintett utak minőségével kapcsolatban elmondta: azok mindenhol alkalmasak
arra, hogy a korábbinál jobb szolgáltatást nyújthassanak az utasoknak.