Megdöbbentő: Éppen csak bezártak 10 vasútvonalat, máris furcsa dolgokról nyilatkozott a MÁV vezérigazgatója

Érdekes terveik vannak.

Megírtuk, hogy augusztus 1-jétől 10 vasútvonalat zárt be a MÁV. Lázár János a napokban a Rádió 7-nek adott interjújában elnézést kért azoktól, akik személyi sérüléseket szenvedtek a vasúti közlekedés során, valamint a késések miatti sajnálatot is tolmácsolta.

Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek elmondta, a magyar vasút nem marad ki a kötöttpályás közlekedés reneszánszából, de

forráshiány miatt átmeneti megoldásokra van szükség.

A szakember elárulta, járműből és személyzetből is hiányban szenvednek – ez volt az egyik fő oka a vonalbezárásoknak. Mint mondta, a járműbeszerzési stratégia sem a várt ütemben halad, a háború miatt nehezebb, drágább, és hosszadalmasabb az alapanyagok beszerzése.

Hozzátette, átmenetileg takarékoskodniuk kell az erőforrásokkal. Meglátása szerint a bezárt vonalakon a buszos helyettesítés jól megoldható. Az érintett szakaszokon folyamatban vannak beruházások: Pafféri úgy fogalmazott, ezek nem vesznek el, csak másképp hasznosulnak.

„A sokat emlegetett Balassagyarmat–Ipolytarnóc vonalon például, ahol a tavaszi villámárvíz utáni kárhelyreállítással valóban épp július 31-ére végeztünk, augusztus 1-jétől újraindult a teherforgalom. Vagyis a pálya helyreállítása nemhogy felesleges, hanem nélkülözhetetlen lépés volt”

– magyarázta a szakember.

Hozzáfűzte, hogy az érintett térségekben élők nem maradnak közösségi közlekedés nélkül: a kiválasztott vonalokon ugyanis modern, klimatizált, környezetkímélő autóbuszok közlekednek Pafféri elmondása szerint. A vezérigazgató

az érintett utak minőségével kapcsolatban elmondta: azok mindenhol alkalmasak

arra, hogy a korábbinál jobb szolgáltatást nyújthassanak az utasoknak.

Valódi Hírek