Szerinte másra kellene helyezni a hangsúlyt.
Tisztán kellene látni, hogy az elmúlt 40 évben rengeteg forrásmegvonással szembesült a Magyar Államvasút – mondta Lázár János a Rádió 7-nek adott friss interjújában.
Az építési és közlekedési miniszter Vitézy Dávid egykori közlekedési államtitkár kritikájára válaszolt: a tárcavezető szerint
a problémák felnagyítása (?) helyett együttműködésre lenne szükség.
Vitézy mellesleg úgy nyilatkozott a napokban bejelentett vonalbezárásokról, hogy közülük többet érdemes lett volna fejleszteni.
Lázár szerint a hiánygazdálkodás idézi elő a balesetveszélyeket. A tárcavezető a kormány nevében kért elnézést azoktól, akik személyi sérülést szenvedtek, de a késések miatt is sajnálatukat tolmácsolta.
A miniszter szerint első az utasok biztonsága, ezzel indokolta a vonalbezárásokat. Mint írtuk, pár hete egy súlyos műszaki hiba borzolta a kedélyeket, majd napokkal később bejelentették, hogy augusztustól több vasúti mellékvonalon beszüntetik a közlekedést.
Emellett csütörtökön beszámoltunk a hazai közlekedés aggasztó helyzetéről: mint kiderült, idén az év első 5 hónapjában az InterCity-szerelvények 71 százaléka tudott 5 percnél kevesebb késéssel közlekedni. Az adatokból az rajzolódik ki, hogy
a magyar teljesítmény Európában az utolsók között van.
Lázár a vasútvonalak bezárásáról elmondta: személyes dilemmába került, de meglátása szerint Magyarország, a MÁV, valamint a Volán nincs abban a pénzügyi helyzetben, hogy egy cég párhuzamosan két szolgáltatást nyújtson egyszerre.
A miniszter állítása szerint harcolnak a felújításért, de rengeteg pénzre van szükségük: terveikkel augusztus 20. után állnak a kormány elé.
(via vg.hu)