Ez nagyon ciki: Olyan lesújtó adatok érkeztek, amiket Lázárék biztosan nem fognak reklámozni

Ezt már nem lehet a szőnyeg alá söpörni.

2023 első öt hónapjában az InterCity-szerelvények 71 százaléka tudott 5 percnél kevesebb késéssel közlekedni – hívta fel a figyelmet a g7.hu.

A jelenlegi helyzet úgy alakult, hogy a MÁV-Start hálózatán

minden tizedik vonatnál minimum 5 perces késéssel kell számolni,

sőt, ez a szám minden huszadik vonatnál meghaladja a 15 percet.

Hónapokra lebontva is megdöbbentő a késések száma: júliusban több extrém esettel is találkoztak a vonattal közlekedők. A probléma egyik fő oka pedig az elöregedett járműállomány.

Pár hete egy súlyos műszaki hiba miatt több utas is égési sérüléseket szerzett egy Debrecenből Fehérgyarmatra tartó motorvonaton: a szerelvény hűtővize felforrt, a kiáramló gőz pedig az utazókat érte.

Szakértők szerint komoly változásokra van szükség: a hasonló vonatok gépészeti rendszere elavult, sok szerelvényt már rég le kellett volna selejtezni, de pénz- és időhiány miatt ez egyelőre nem lehetséges.

A vármegyebérletek sem javítanak a helyzeten, május 1-je óta látványosan megugrott az utasok és a késések száma. Szakmai vélemények szerint az olcsóbb közlekedés miatt

kevesebb a bevétel, amely a járműkarbantartás kiadásait csökkenti.

Emellett munkaerőhiánnyal küzd a MÁV is, így a megnövekedett utasforgalom kezelése feszített munkarendet igényel.

A hazai helyzet nem egyedi, ám korábbi adatokkal összevetve megállapítható, hogy a magyar teljesítmény az utolsók között van, sőt, a magyarországi vonatok késnek az egyik legtöbbet Európában.

Valódi Hírek