A választások előtt nem merik bevállalni a szokásos rongyrázást: Szijjártó Péter utazásai jelentősen olcsóbbak lesznek.
Bár egy jogszabály-módosítással a kormány már megtagadhatja a védett személyek külföldi utazásaival kapcsolatos adatok – így a költségek –kiadását, 2 hónapja
már nem bérelnek magánrepülőgépet Szijjártó Péter hivatali útjaihoz,
a miniszter azóta csak honvédségi repülőgépekkel repül külföldre – írta az atlatszo.hu.
Kapcsolódó: Elképesztő botrányba keveredett Szijjártó: Most leplezték le, mit művelt nemrég a háttérben
A bíróság az adatok kiadására kötelezte a külügyet
A Fővárosi Törvényszék azonban a portál által indított adatperben nem tartotta jogszerűnek a külügy jogszabályi hivatkozását, és elsőfokú ítéletében
az adatok kiadására szólította fel a minisztériumot.
Bár a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) fellebbezett a döntés ellen, az ítélet másnapjától nem béreltek magánrepülőgépet Szijjártó Péter hivatali útjaihoz.
A portál szerint ennek oka, hogy a feltárt és nyilvánosságra hozott magánrepülőgépes hivatali utak módja, gyakorisága,
luxusa és magas költsége
negatívan befolyásolhatta a kormány és a külügyminiszter megítélését. A 2026-os országgyűlési választások közeledtével valószínűleg lejjebb fogja csavarni a kormányzat a botrányfaktort, így letilthatták Szijjártót a magánrepülőzésekről.
Több milliárdba került évente a luxusrepülőzés
Beszámoltunk arról, hogy Hadházy Ákos számításai szerint csak 2023-ban Szijjártó egy év alatt nem kevesebb, mint 2,5 milliárd (!),
azaz 2500 millió forintot repkedett el luxusgépeken
az adófizetők kontójára.
36 út a honvédségi gépekkel
A repülőgépek útvonalait rögzítő ADS-B Exchange nevű honlap adatai alapján a portál megállapította, hogy Szijjártó az adatper elsőfokú ítéletének közzétételét követően, azaz 2025. március 20. óta nem vett igénybe magánrepülőgépet a hivatali útjaihoz, és
azóta mind a 36 repülőútját honvédségi repülőgéppel tette meg.
Információik szerint 15 alkalommal a nagy befogadóképességű 605-ös géppel repült a miniszter, és 11 útra ment a szintén 140 férőhelyes 604-es fedélzetén. A futárgépekkel ezúttal kevesebbszer repült: hétszer a 606-os, és négyszer a 607-es jelzésű Falcont vette igénybe.
A honvédségi légi járművek ilyen célú használata egyébként önmagában nem kirívó jelenség: más országok vezetőinek utaztatásában is feladatot kap az adott állam légiereje.
Kapcsolódó: