Kiderült: Végleg eltűnhetnek a magyarok közkedvelt autói az utakról

Több ezer munkahely kerülhet veszélybe.

Amennyiben bevezetik az Euro 7-es kibocsátási normát, úgy megszűnhet a Skoda több sikermodellje is. A gyártó egyik igazgatósági tagja arra hívta fel a figyelmet, hogy kényszerű gyárbezárások is jöhetnek, ami több ezer munkahelyet fog veszélyeztetni.

„Ha az Euro 7 környezetvédelmi normát a jelenlegi formájában kell alkalmazni 2025-től, akkor

megszűnhetnek a Skoda legolcsóbb modelljei, a Fabia, a Scala és a Kamiq is”

– közölte Martin Jahn, a cseh gyártó igazgatósági tagja egy tévéműsorban.

A típusokat a Skoda központi gyárában, a csehországi Mlada Boleslavban szerelik össze, tavaly az eladások harmadát tették ki. Martin Jahn szerint az új környezetvédelmi normák miatti kényszergyárbezárás 3000 munkahelyet érinthet, viszont a beszállítókkal együtt már

több mint 10 ezer munkahely szűnhet meg.

Korábban Markus Duessmann, az Audi vezérigazgatója is arról számolt be, hogy a gyártóknak több időre lenne szükségük a felkészülésre, mivel az autók katalizátorait tovább kell fejleszteni, illetve az összes hajtásláncnak új típusengedély is kell. Ennek költségei pedig tetemesek, amiket a gyártók a fogyasztókra háríthatnak át.

Carlos Tavares, a Stellantis vezetője kontraproduktívnak és haszontalannak minősítette az Euro 7-es normát.

Az Euro 7-es kibocsátási normával az EU az autók megengedett kibocsátási értékeit drasztikusan tervezi szigorítani. A német „autóállamok”, arra kérték az Európai Bizottságot, hogy igazítsa át éghajlat- és gazdaságpolitikáját. A „Menetrend az autóipar sikeres átalakításához” című közös programban arra figyelmeztetnek, hogy ha növelik a flottahatárokat, akkor a közepes méretű beszállítókra gyakorolt hatásokat is figyelembe kell venni – írta az autotechnika.hu.

(penzcentrum.hu nyomán)

(Címlapkép: autonavigator.hu)

Valódi Hírek