Erős szavakkal érvelt, hogy miért nem támogatja a beruházást.
A napokban jelentette be a Ford, hogy a CATL kínai akkumulátorgyártó óriással közösen épít közös gyárat az Egyesült Államokbeli Michiganben. Az ügy nagy felháborodást váltott ki politikusi körökben.
A bejelentés egyébként pont egy igen feszült időszakban érkezett. Az amerikai-kínai kapcsolatok ugyanis jelentős ideje már mélyponton voltak. Ezt még tetőzte az is, hogy a napokban egy kínai katonai felderítő léggömböt szúrtak ki az amerikaiak légterében.
Bár az amerikai autógyártócég kiemelte, hogy
a gyár teljes egészében az ő tulajdonukban lesz,
a kínai cég csak a technológiát adja, erről egyelőre még semmilyen hivatalos megerősítés nem érkezett.
A Ford azzal érvelt maguk mellett, hogy a kínai technológia például gyorsabb töltési időt biztosít az elektromos autókban, gazdaságosabb lesz az járművek gyártása, és több ezer munkahelyet is teremtenek.
Michigan kormányzója hétfői közleményében pozitívan fogadta a beruházást. Gretchen Whitmer úgy fogalmazott:
„{H}azahozzuk az elektromos járművek, chipek és akkumulátorok ellátási láncát, és közben több ezer jól fizető munkahelyet teremtünk, és újjáélesztjük államunk minden régióját”.
A tervek azonban nem mindenhol arattak osztatlan sikert. Virginai kormányzója például személyesen akadályozta meg, hogy a gyár ne épüljön meg az államban. Glenn Youngkin még januárban azt mondta,
„Úgy éreztük, az a helyes, ha nem támogatjuk a Fordot abban, hogy Kína szálláscsinálója legyen Amerikában„.
A kínai CATL eddig Kínán kívül csak Németországban és Magyarországon kezdett terjeszkedésbe.
(24.hu nyomán)