A hóhelyzet elmúlt, de a vasúti közlekedési problémák nem.
Fennakadásokkal indult a hideg késő őszi reggel a MÁV-nál, bár már elmúlt a hóhelyzet, ami a hétvégén nehezítette a közlekedést.
Váltóhiba és késés
Szabadbattyánnál váltóhibával indult a reggel, amit 7 óra 20 perckor elhárítottak. Arról is tájékoztattak Facebook-oldalukon, hogy a Keleti pályaudvarról Sopronba 9:15-kor induló Ikva InterCity (IC 992) helyett motorvonat közlekedik Győrig, ahol át kell szállni a GYSEV szerelvényére. A Mohácsról Pécsre 6:03-kor – késéssel – elindult vonat (38829) menetideje pedig 40–50 perccel nőtt.
Kapcsolódó: Főnixmadárként a hamvaiból éledezik újra a havazás miatt összeomló MÁV
A vasúti közlekedéssel kapcsolatos frissülő információkat itt találod:
A BKK-nál is rendkívüli események voltak hétfőn reggel
Közösségi oldalán arról tájékoztatott a BKK, hogy az 1-es és az 1A villamos helyett a Puskás Ferenc Stadion metróállomás és a Népliget metróállomás között pótlóbusz közlekedett baleset miatt. A közlekedés 8 óra 30 perckor helyreállt.
A 2-es, a 2B és a 23-as villamos a Boráros tér H és a Kossuth Lajos tér M között rövid ideig nem közlekedett járműhiba miatt. A 15-ös autóbusz igénybevételét ajánlották, a hibát elhárították, immár újra a teljes vonalon közlekednek a villamosok.
Kapcsolódó: Lehalt a MÁV és a BKK: Országos közlekedési káoszt okozott a hóesés
Komoly gondok vannak a vasúti közlekedésben
Az elmúlt évben egyre súlyosabbá váltak a vasúti közlekedési problémák. A mindennapokat járműkimaradások, leállások, balesetek és hatalmas késések jellemzik, amit a vasúttal közlekedők mindennap tapasztalnak is.
„Lázár János széttárta a karját és azt mondta, nincs pénz. Ezzel szemben a valóság az, hogy nagyon is van pénz a vasútban, csak Mészáros Lőrinc tavaly több mint 50 milliárdot vett ki a vasútépítésből”
– mutatott rá a vasútnál tapasztalható probléma gyökerére korábban Arató Gergely, a Demokratikus Koalíció (DK) országgyűlési képviselője.
Felsorolta, hogyan jut néhány milliárd a miniszterelnök édesapjának cégeinek kőszállításért, most pedig olyan üzlet megkötésére készül a MÁV, ahol ezer milliárd forintnyi jármű karbantartást és felújítást szerveznének ki egy a Rogán Antalhoz és Habony Árpádhoz kötődő céghez.
Arató elmondta, hogy ide vezet, ha egy ágazatból kiszivattyúzzák a pénzt, ez az utasok biztonságát is veszélyeztetheti.
„Lázár Jánosnak csak az fontos, hogy a fideszes milliárdosok zsebét tömjék. Pedig a pénzt arra kellene költeni, hogy az emberek biztonságosan közlekedhessenek.”
– nyomatékosította.