A DK lebuktatta Lázár Jánost: Itt van a pénz, ami a vasút biztonságos működéséhez kéne (+videó)

Arató Gergely lebuktatta Lázár János nagy hazugságát.

„Lázár János széttárta a karját és azt mondta, nincs pénz. Ezzel szemben a valóság az, hogy nagyon is van pénz a vasútban, csak Mészáros Lőrinc tavaly több mint 50 milliárdot vett ki a vasútépítésből”

– jelentette ki Arató Gergely, a Demokratikus Koalíció (DK) országgyűlési képviselője csütörtökön.

Felsorolta, hogyan jut néhány milliárd a miniszterelnök édesapjának cégeinek kőszállításért, most pedig olyan üzlet megkötésére készül a MÁV, ahol ezer milliárd forintnyi jármű karbantartást és felújítást szerveznének ki egy a Rogán Antalhoz és Habony Árpádhoz kötődő céghez.

Van pénz, csak másra költik

A képviselő arra hívta fel a figyelmet, hogy van pénz vasútra és közlekedésre, csak nem arra költik. Értesülései szerint most épp

a Nyugati pályaudvart szeretnék privatizálni.

Szerinte amíg ez a kormány van hatalmon, addig még több késésre, még több hibára, és még több balesetre kell számítanunk.

„Lenne tehát pénz arra, hogy biztonságosan járjon a vasút, lenne pénz arra, hogy ne történjenek állandó vasúti balesetek, korábban a Keleti pályaudvaron, mostanában pedig a Nyugatiban volt éppen kétszer leállás.

De ezt a pénzt a kormány nem erre költi, mert Lázár János a Fidesz pártkatonája, akinek nem az a fontos, hogy az emberek eljussanak a munkahelyükre, az iskolába, vagy éppen az orvoshoz, hanem csak az, hogy a fideszes oligarchák zsebét töltsék pénzzel, hogy kitalicskázzák a pénzt a vasútból és a közlekedésfejlesztésből is”

– összegezte Arató.

De miért is vannak ezek a leállások?

Tonzor Péter, a DK választókerületi elnöke és vasúti szakértője elmondta, hogy 30 évet dolgozott a vasút kötelékében. Hangsúlyozta, hogy a Keletiben a közlekedő vonatokkal történt balesetek a legsúlyosabb esetek, hiszen emberéletek kerülhettek volna veszélybe. Szerinte a minisztérium spórolása óriási hiba, mert ilyen balesetekhez vezethet.

„Amikor én a 90-es években itt dolgoztam a Nyugati pályaudvaron, volt úgynevezett vonalbejáró szolgálat, egy sárgamellényes dolgozó, aki végigment a síneken, ellenőrizte a váltók alkalmasságát. Ha ilyen most működne, akkor észrevették volna, mind a váltóösszekötő rudak csapszegének, mind a síneknek a törését, és megelőzhetőek lettek volna a balesetek”

– mondta a választókerületi elnök.

Megelőzhetőek lennének a balesetek

Azt is felelevenítette, hogy a Nyugatiban ő hasonló esetet soha nem tapasztalt pályafutása alatt. Elmondta, hogy a Keletiben a síntörés azért következhetett be, mert az úgynevezett alágyazat nem volt rendesen karbantartva. Hangsúlyozta, ahhoz, hogy az ilyen esetek megelőzhetőek legyenek, költeni kell az emberekre.

Arató elmondta, hogy ide vezet, ha egy ágazatból kiszivattyúzzák a pénzt, ez az utasok biztonságát is veszélyeztetheti.

„Lázár Jánosnak csak az fontos, hogy a fideszes milliárdosok zsebét tömjék. Pedig a pénzt arra kellene költeni, hogy az emberek biztonságosan közlekedhessenek.”

– nyomatékosította.

A képviselő teljes összefoglalóját itt nézheted meg:

(Demokratikus Koalíció/Facebook)

Valódi Hírek