Kiakadt Ókovács Szilveszter újabb mocskos húzásán az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezete.
Ókovács Szilveszter úgy érezte, neki van szüksége az Operaház művészeinek járó luxusautóra
A BMW Group Magyarország még 2015-ben indította mobilitási partnerségét a Magyar Állami Operaházzal, amelynek keretében egy legújabb modellekből álló autóflottát bocsátottak az intézmény rendelkezésére. Arról, hogy a luxusautókat az Operaház mely dolgozója használhatja, az intézmény vezetői döntöttek. A Magyar Narancs pedig jelezte, hogy leginkább saját magukat találták „méltónak” arra, hogy használják az autókat.
Az igazgató igényt tartott a 60 milliós BMW-re
A lap beszámolójában pedig arra is felhívta a figyelmet, hogy
Ókovács Szilveszter főigazgató egy 60 millió forintos BMW-vel parkol az Operaház királyi felhajtóján.
Az írták, a BMW-flotta csúcsmodelljét Ókovács használja, aki parkolásra rendszeresen az Operaház Dalszínház utcai kocsifelhajtóját, vagyis
a Sissi páholyba vezető, úgynevezett királyi felhajtót veszi igénybe.
A BMW ezen X5-ös szériájú modelljének plug-in hibrid ára pedig meghaladja a 45 millió forintot, a zöld rendszámra nem jogosult benzines modellek pedig listaáron 60 millió forintba is kerülhetnek.
A szakszervezet szerint elfogadhatatlan Ókovács magatartása
Az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezete az üggyel kapcsolatban közölte: elfogadhatatlan, hogy az autókat nem az intézmény arra érdemes, népszerű, állami elismerésekkel is díjazott művészei részére adják használatba, miközben a BMW eredeti célja az volt, hogy a
„legújabb modellre cserélt gépkocsijaikkal demonstrálja töretlen, cselekvő elkötelezettségét az Operaház művészei irányába”.
„Erősen visszatetsző, hogy a művészi képességekkel, múlttal és elismertséggel nem bíró személyek a hivatali hatalmukat kihasználva, az arra jogosult érdemeseket
megfosztják a BMW által kölcsönös előnyök alapján nyújtott nagyvonalú lehetőségtől”
– hívta fel a figyelmet a szakszervezet elnöke, Bárány Balázs.
Mint mondta, már évekkel korábban levélben jelezte a BMW Gmbh vezetőségének, hogy a rendelkezésre bocsátott autók a cég által remélt küldetést nem tudják teljesíteni. Egyébként arra is rámutattak, hogy Ókovács vélhetően nem nélkülözne a luxusautó nélkül sem, hiszen már 2012-es hivatalba lépésekor is biztosítottak számára hivatali autót.
A szakszervezeti vezető arra kérte a BMW elnökét, hogy
rendelje el az Operával kötött szponzorálási szerződés felülvizsgálatát,
valamint követelje meg, hogy kizárólag az Operaház művészei számára kínálja fel az autók használatának lehetőségét.
Reagált a BMW
A BMW azt közölte: az autók használatára megfelelő operaházi munkatársak kiválasztását az Opera vezetőire bízták. A lap értesülései szerint a munkavállalókat és a szakszervezeteket
rendkívül felbosszantja ez az ócska urizálás, főként annak tükrében, hogy a dolgozókat a takarékoskodásra hivatkozva rúgták ki.
Ókovács pedig arról kezdett el panaszkodni, hogy ötéves laptopjának akkumulátorcseréjére se, telik az intézmény kasszájából (!).
A szégyenteljes üggyel kapcsolatban keresték az Ókovács vezette intézményt, azonban az nem óhajtott válaszolni.
Fotó:
Kapcsolódó:
Elhúzták Ókovács Szilveszter nótáját: Sztrájkba kezdtek az Operaház dolgozói